Dag 11 zaterdag 24 juli Etosha (Halali) - Reisverslag uit Halali, Namibië van Renée Pol - WaarBenJij.nu Dag 11 zaterdag 24 juli Etosha (Halali) - Reisverslag uit Halali, Namibië van Renée Pol - WaarBenJij.nu

Dag 11 zaterdag 24 juli Etosha (Halali)

Blijf op de hoogte en volg Renée Pol

25 Juli 2022 | Namibië, Halali

Dag 11 zaterdag 24 juli Etosha (Halali)

Gisteravond laat besloten om toch op tijd op te staan om bij opening van de gate al dieren te gaan spotten. Frédérique die al een paar dagen op de achterbank van de auto slaapt en wie we beloofd hadden dat ze uit mocht slapen, heeft er niets van meegekregen, maar dat hoeft ook niet want Gilles en Renée zitten opeen gepropt op devoorstoel en Diek ligt te slapen. Er staat al een flinke rij voor de gate die toch echt niet eerder dan half acht open gaat. We rijden naar de Goas waterhole, maar afgezien van wat springbok zit daar niets. Dan de hartebeest drive. Een mooie vlakte met veel zebra en gnoe. Om 9 uur zijn we bij de picknick spot en drinken we thee, wordt Frédérique ook wakker en kan Gilles weer naar de achterbank.

We rijden richting Rietfontein en zien een zwarte neushoorn. Die eerst zo’n 100 meter parallel naast de auto mee loopt en dan besluit over te steken. Wel apart hoor. De witte neushoorn is hier heel speciaal terwijl dat elders de zwarte is.

Bij Rietfontein zijn ook alleen zebra en springbok en dus gaan we terug naar Halali waar weom 11 uur terug zijn. Erik en Frédérique gaan naar het zwembad terwijl Gilles en Renée nog een mislukte poging doen wat te slapen. Renée doet de was, bereid het eren voor vanavond voor en brengt Frédérique en Erik een lunch bij het zwembad. Ze hebben 2 ligbedjes die willen ze niet kwijtraken.

Later gaan ook Gilles en Renée zwemmen.

We blijven op de campsite en gaan niet meer op pad. Om 19 uur hebben we een nightdrive. We eten pannenkoeken en pasta carbonara. Waar bloem, melk, eieren en boter al niet goed voor zijn in combinatie met een stukje bloemkool, ui en spek.

De nightdrive is direct al best koud in de open truck waar we achterin zitten en dus vol in de wind zitten. Gelukkig heeft gids Sam poncho’s.

Na een paar honderd meter zien we 2 grootoor vossen. Verder zien we meerdere spotted eagle owl, twee hele boze olifanten die zelfs nog even achter ons rennen. Nog meer olifanten. Drinkende neushoorns, een African wildcat en Kaapse vossen.

We hadden op meer katten gehoopt. Maar het is maar net wat er langs komt.

Gilles loopt nog even naar de waterhole waar neushoorns en een olifant zijn. Erik ontdekt dat we Dieks jas in de safari truck hebben laten liggen. De trick is al weg, dus morgen maar weer vragen.