- Reisverslag uit Solitaire, Namibië van Renée Pol - WaarBenJij.nu - Reisverslag uit Solitaire, Namibië van Renée Pol - WaarBenJij.nu

Door: Renee Pol

Blijf op de hoogte en volg Renée Pol

16 Juli 2022 | Namibië, Solitaire

Dag 1 donderdag 14 juli Frankfurt -Windhoek

Iets na twaalven stappen we in de auto en rijden naar Frankfurt. We zijn ruim op tijd weg gegaan. Één keer moeten we volgens de navigatie binnendoor vanwege een flinke file. Verder wat kleine opstoppingen. Om vijf uur rijden we de Business Parking P4 binnen en parkeren naast Terminal 1. Als we bij de incheck balie van Eurowings komen staan er 5 samen reizende gezelschappen voor ons. Vaccinatiebewijzen en geboorteuittreksel van de kinderen kunnen in de tas blijven en al snel kunnen we op weg naar de paspoort check. Hier staat wel een rij, maar er zijn ook machines waar je vanaf 12 jaar je paspoort op kunt leggen en daar staat geen rij. En dus zijn we zonder te wachten weer een stap verder. Bij de bagage heck aangekomen waar ook maar een man of vijf voor ons zijn blijkt dat er bij de C gates niets te eten is. We hadden beter voor de paspoort controle kunnen eten. Daar zitten meerdere McDonalds, Thai, KFC etc.

Bij de B gates zitten wel restaurants maar dan miet je wel tijd hebben. Wij hebben nog 3 uur dus we lopen heel wat lange gangen foor tot we bij de B gates komen. Het is ons onduidelijk hoe we nu bij de restaurant en shop verdieping komen. We moeten eerst de bagage security check door. Een paar man voor ons en dan op naar een restaurant. We vinden er eentje met burgers en friet voor de kids en curry voor ons. Dan dezelfde weg terug en opnieuw door de security check. Nog steeds zijn we ruim op tijd en helemaal als blijkt dat het vliegtuig nog schoon moet en we een uurtje vertraging oplopen. Dat is toch een andere ervaring dan de lange rijen op Schiphol.

• 18 Juli 2022 - 14:40

Piet Visser:

Lieve Renée, Erik, Gilles en Fréderique, Bon voyage! Genietse vandie wildebeest & ander beest & wild! En keert behouden tehuiswaarts! Dikke tút, Pieterom.