Dag 10 zaterdag 23 juli Etosha (Okaukuejo) - Etosh - Reisverslag uit Halali, Namibië van Renée Pol - WaarBenJij.nu Dag 10 zaterdag 23 juli Etosha (Okaukuejo) - Etosh - Reisverslag uit Halali, Namibië van Renée Pol - WaarBenJij.nu

Dag 10 zaterdag 23 juli Etosha (Okaukuejo) - Etosh

Blijf op de hoogte en volg Renée Pol

25 Juli 2022 | Namibië, Halali

Dag 10 zaterdag 23 juli Etosha (Okaukuejo) - Etosha (Halali)

Om zes uur Renee al bij de receptie on de nightdrive in Halali te regelen. Terug via de waterhole waar niets te zien is. Om half negen rijden we de gate uit. We rijden eerst naar links, waar we de dag ervoor langs hadden willen rijden. Wolfsnes is een mooie waterhole met veel dieren die uit een stroompje drinken dat over de pan stroomt. Ook loopt er een hyena. Als we verder naar links kijken is het vooral veel stof springbokjes, zebra’s, gnoe’s en struisvogels en verder niets tot we een hele groep oryxen zien. Wat zijn dit toch mooie dieren.

Terug bij Okaukuejo kamp maken we een plasstop en kopen een ijsje en gaan dan op weg naar Halali. Nebrowni staat vol met springbok en struisvogels, maar onze leeuw is verdwenen. Als we verder rijden, komen we een kudde olifanten tegen. Verschillende oryxen en giraffes. Bij de Salvadore waterhole zien we rood hartebeest en bij Rietfontein zien we behalve honderden zeebra’s een stuk of twaalf olifanten drinken en spelen in het water. Dan komt er nog een kudde van 22 olifanten aan met meerdere kleintjes. Ze begroeten elkaar en ook deze kudde gaat in het water spelen. Wat ontzettend gaaf. De olifanten hebben alle zebra’s weggejaagd die wachten tot ze aan de beurt zijn. We wachten tot de olifanten vertrekken en rijden naar Halali.

Daar blijkt dat het mis is gegaan met de nightdrive boeking. Ze hadden een morning drive genoteerd. Dus direct voor morgen een night drive geboekt. Het blijkt dat de winkel slecht uitgerust is en het restaurant alleen buffet serveert. In de supermarkt vinden we nog aardappelen en karbonades. Dat worden dus gebakken aardappeltjes met bbq en stokbrood met kruidenboter. We hebben nog meer dan genoeg fruit en groenten, ham en spek, bloem en pasta dus we gaan wel creatief met eten worden de komende dagen.

We gaan nog lekker naar het zwembad terwijl Gilles met het gekochte wifi tegoed uren met zijn beste vriend belt. Terwijl Erik en Renée nog een rondje rhino en eland drive dien waar hekemaal nuets te zien is, behalve bij de mooie Goas warerhole, waar een hyenaen jakhals lopen, gaat Gilles naar de Mori ga wTerhole op de camping en ziet 7 neushoorns en een olifant.

Eenmaal terug koken en dan weer naar de waterhole. We horen leeuwen in de verte zien hyena’s en een jakhals en een grote witte uil, maar verder is het rustig. Diek en Erik zijn al teruggegaan en om twintig voor elf gaat Renee ook terug. Als Gilles om elf uur terugkomt, blijkt dater 5 minuten nadat Renee weg was twee mannetjes leeuwen kwamen drinken en binnen twee mi ten weer verdwenen wRen. Gilles zounet weg gaan toen ze er aan kwamen.