Dag 20 en 21 9 en 10 augustus 2024 Rio de Janeiro - Reisverslag uit Meppel, Nederland van Renée Pol - WaarBenJij.nu Dag 20 en 21 9 en 10 augustus 2024 Rio de Janeiro - Reisverslag uit Meppel, Nederland van Renée Pol - WaarBenJij.nu

Dag 20 en 21 9 en 10 augustus 2024 Rio de Janeiro

Door: Renée Pol

Blijf op de hoogte en volg Renée Pol

10 Augustus 2024 | Nederland, Meppel

Dag 20 en 21

9 en 10 augustus 2024

Rio de Janeiro - Frankfurt - Amsterdam

Papa heeft geappt dat het goed gaat, maar dat hij er nog wel een paar dagen moet blijven. Fijn wakker worden. Erik en Renée zitten al op tijd aan het ontbijt, maar het plan direct door naar het strand moet nog even wachten. Het is heiig en we zien nog geen zon. Dus inpakken kamer verlengen tot half één en naar de Copacobana. Martin ligt er al met zijn gezin en ook Dirk, Mathis en Liesbet en Emma en Thomas volgen. Inmiddels is de zon er ook volop.

Dirk wordt door de kids begraven in het zand. De zee is eigenlijk best lekker qua temperatuur, de golven soms best fors. Heerlijk om de nog even wat zon te pakken voor we weg moeten. Elke twee minuten komt er ongeveer een verkoper langs die je aanspreekt of je aandacht probeert te trekken om omslagdoeken, zonnebrillen, tasjes, voetbalshirts, souvenirs, cocosnoten, ijs, drinken, chips, bikini’s of wat dan ook proberen te verkopen. De laatste Reals gaan op aan bikini’s. De rest van de verkopers wimpelen we af of negeren we. Om 11.15 uur staan Erik en Alex op het strand. Time to go.

Douchen, inpakken en naar beneden. Robert en Finn zijn terug uit het ziekenhuis om afscheid van ons te nemen. Ze zwaaien ons uit als wij naar het vliegveld vertrekken. Zij zullen hier nog ongeveer een week moeten blijven tot Marike fit to fly verklaard wordt.

Op het vliegveld kunnen we heel snel de koffers afgeven en gaan we wat eten bij Bob’s. We kijken het baanwielrennen met goud voor Lafrijssen. Dan door de douane. We gaan wat drinken terwijl we de voetbal finale kijken. Rio is een erg modern en mooi vliegveld. Gepassioneerde Spanjaarden moedigen hun team aan dat wint. Eenmaal in het vliegtuig krijgen we de uitslagen bij de 10 km en het dames hockey net niet mee, we missen bij beide de laatste minuten van de wedstrijd.

We hebben de blinddoekjes heel stom in de koffers zitten. Dat helpt niet als je wilt slapen en de mensen km je heen zitten te lezen met lampjes aan. Erg veel slapen doen we dus niet. De vlucht verloopt rustig en om 8:40 uur landen we op Frankfurt. Pas om 12:40 uur gaat onze vlucht naar Amsterdam dus het grote wachten kan beginnen. Wij gaan als we zelf boeken vaak via Frankfurt, maar vliegen nooit door naar Amsterdam. Ach het is niet anders. We kopen broodjes en thee als ontbijt. Twee croissantjes zitten niet in de zak. Het kost de nodige overredingskracht om de toch niet zo gründliche Duitste verkoopster te overtuigen dat we wat missen. Terwijl we zitten te wachten bij gate A50 komt de melding dat we naar gate A16 moeten. Als we een dik uur bij A16 zitten krijgen we de melding dat we naar gate A25 moeten en dus gaat iedereen weer aan de wandel. Het duurt niet lang voor we kunnen boarden. Nog 1:20 uur vliegen naar Amsterdam.

Bij de bagageband nemen we afscheid van de groep. De auto ophalen bij valet P6 en dan naar huis. Om kwart voor vijf zijn we weer thuis na een hele mooie vakantie.