Dag 1 21 juli 2024 Amsterdam - Frankfurt - Buenos - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Renée Pol - WaarBenJij.nu Dag 1 21 juli 2024 Amsterdam - Frankfurt - Buenos - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Renée Pol - WaarBenJij.nu

Dag 1 21 juli 2024 Amsterdam - Frankfurt - Buenos

Door: Renée Pol

Blijf op de hoogte en volg Renée Pol

22 Juli 2024 | Argentinië, Buenos Aires

Dag 1

21 juli 2024

Amsterdam - Frankfurt - Buenos Aires

Om kwart voor twee rijden we weg uit Meppel. Bij Amsterdam staan we even kort in de file en dan door naar P6 valeg parking. Auto in een vak en dan naar de balie. We krijgen nog water en yahtzee mee en in no-time staan we in de vertrekhal. Dan naar de Lufthansa. Er lijkt een enorme rij te zijn, maar deze is voor een andere luchtvaartmaatschappij. Wij lopen zo door. Bagagelabels aan de koffers en op naar de douane. Hier hebben we een tijdsslot om half vijf geboekt, maar we zijn 20 minuten te vroeg. Geen rij voor ons want een dame ziet dat Gilles met een kruk loopt en zegt kom hier maar, dan hoef je niet zo ver te lopen. Ook hier zijn we dus in sneltreinvaart langs.

We lopen langs wat winkeltjes en gaan dan naar het foodcourt voor sushi. Gilles en Frédérique hebben onderweg al McDonalds gehad en hoeven nu niets. Eten is sowieso even wennen voor Frédérique die gisteren haar beugel heeft gekregen.

Dan naar B32 onze gate. Het is een flink stuk lopen en de eerste honderden meters is er geen loopband. Uiteindelijk gelukkig wel. De mannen blijven bij de gate zitten en de dames gaan nog even shoppen. Eenmaal terug bij de gate komen de eerste berichten over vertraging binnen. Ook moeten we nu opeens naar gate B36. Tijdens het wachten wordt ook langzaam duidelijk wie er bij onze groep horen. Op 1 gezin na allemaal getraceerd en een handje gegeven. Uiteindelijk mogen we inchecken. Omdat we niet weten hoe ver we straks moeten lopen op Frankfurt, vragen we voor Gilles toch maar assistentie aan. We houden niet veel tijd over om het vliegtuig naar Buenos Aires te halen.

Eenmaal in het vliegtuig is het wachten nog niet voorbij. 2 Passagiers zijn niet op komen dagen, dus hun bagage moet nog van boord. Vlak voor het barden was er een oproep dat passagiers van vlucht 991 naar B15 moesten, ook bestemming Frankfurt, maar wij hebben vlucht 997. Wellicht dat deze mensen in de verwarring bij B15 stonden?

Eindelijk vertrekken we. Door al het wachten is het bloedheet aan boord, maar dat wordt al snel beter als we eenmaal in de lucht zijn. 50 minuten later landen we al weer. We stappen uit en gaan met de bus naar de terminal A. Wij vliegen vanaf B28. Bij de deur staat een man met een rolstoel te wachten. Gilles staat wel op de lijst, maar hij staat er niet voor hem. Hij had met een aparte auto naar B28 gebracht moeten worden. Maar we mogen een rolstoel meenemen. En dus gaan we op hoog tempo en soms rennend van de ene naar de andere kant van het vliegveld. Met ons rennen de mensen die naar Sao Paulo moeten. Hun vlucht gaat nog eerder.

Wat eten gaan we niet meer redden en dus duiken Renée en Frédérique nog snel een winkeltje in bij de gate. Bij de gate zijn ze aan het boarden. Ons vak is nog niet aan de beurt. Maar Gilles mocht pre boarden, dus wij mogen ook al het vliegtuig in. We zitten naast elkaar in het midden. Al snel is het vliegtuig vol en vertrekken we voor de vlucht van 14 uur.

Erik en de kids duiken meteen in het entertainment systeem om films te kijken. Maar na een paar uur doen ook zijn hun oogjes dicht. Morgen om 6:25 uur landen we in Buenos Aires. Ons hotel zullen we nog wel niet in kunnen en dus staat er in de ochtend een wandeling door de wijk San Telmo op het programma. In deze wijk ligt ook het Ker Sam Telmo hotel waar wij verblijven.

• 22 Juli 2024 - 16:48

Piet Visser:

Zo hé, snel onderweg, met veel hollen en stilstaan. Ik zou voortaan allemaal met een kruk gaan. Eén troost: in hotel Ker Sam Telmo is maar één incheckbalie. Rust lekker uit van de lange vlucht en geniet van een mooie trip. Dikke túten, Piet

• 22 Juli 2024 - 19:15

Roelie Hogenberg:

Wat een gevlieg letterlijk en figuurlijk. Gilles met een extra hindernis en Frederique zere tanden. Sterkte voor de pijntjes en straks eerst maar even rust. Liefs van ons