Dag 12 1 augustus 2024 Campo Grande - Sao Paulo -P - Reisverslag uit Parati, Brazilië van Renée Pol - WaarBenJij.nu Dag 12 1 augustus 2024 Campo Grande - Sao Paulo -P - Reisverslag uit Parati, Brazilië van Renée Pol - WaarBenJij.nu

Dag 12 1 augustus 2024 Campo Grande - Sao Paulo -P

Door: Renée Pol

Blijf op de hoogte en volg Renée Pol

02 Augustus 2024 | Brazilië, Parati

Dag 12

1 augustus 2024

Campo Grande - Sao Paulo -Paraty

Het ontbijt in het hotel is prima. Als we de was die we bij het vorige hotel hebben laten doen uitpakken, zitten er een spijkerbroek en polo bij die niet van ons zijn. En wij lijken ondergoed te missen. We hebben 50 euro voor de was betaald, wat echt onnozel is en dan raken ze spullen kwijt die nog veel duurder zijn. Dat zou niet mogen.

De bus vertrekt om 9.15 uur. Iets later omdat het vliegveld om de hoek is. We zijn er dan ook zo. In het vliegtuig kunnen we wel vlakbij elkaar zitten. In twee rijen achterelkaar zitten er twee naast elkaar aan het gangpand en twee naast elkaar bij het raam en in de stoel er naast. De Djoser groep die wij bij het snorkelen in Rio Prata troffen, zit ook op dezelfde vlucht.

De vlucht duur 1:40 uur en als we aankomen in Sao Paulo is het een uur later dan waar we vertrokken en is het tijdsverschil met Nederland weer 5 uur.

Op het vliegveld is het de bedoeling dat iedereen wat te eten koopt zodat we onderweg niet nog hoeven te lunchen. Als we buiten komen op het vliegveld na de bagage op te hebben gepikt lopen we naar buiten maar de bus is nergens te vinden. Pas na een tijdje krijgt Ruben contact met de chauffeur. De bus blijkt bij de andere terminal te staan en dus lopen wij met de bagage die kant op. Eenmaal onderweg stopt de bus al na 30 minuten bij een weg restaurant. Dit was de andere eet optie die we probeerden over te slaan. Maar de chauffeur gaat hier wel eten zonder dat te zeggen maar te zeggen dat hij naar het toilet gaat. Waardoor wij in de bus zitten te wachten. Uiteindelijk gaat een deel van de groep maar is naar het toilet en het winkeltje. Beetje zonde van de tijd. Na een uur slaan we af richting de kust en komen in de jungle met bergen en scherpe bochten terecht. Niet erg lekker als je last van wagenziekte hebt. Als we uiteindelijk bij de kust komen blijft de weg kronkelen; het uitzicht is prachtig.

Als we uiteindelijk weer stoppen is er een grijpmachine. 1 keer grijpen kost 35 cent beide kinderen mogen 2 keer maar vangen niks. Als we weer in de bus stappen is het donker geworden. Het is nog 2 uur rijden naar Paraty. Ook vandaag dus weer een lange reisdag.

Als we om 8 uur aankomen, ziet het hotel er wel leuk uit met een zwembad met meerdere jaccuzzi’s en een bar. Het is nog wel een stukje buiten het centrum dus 12 minuten lopen. Prima ‘s avonds in een groep, maar niet alleen als we de buurt zo zien. Renée gaat nog met een aantal uit de groep naar een thai’s restaurant. Het eten is er heerlijk en de entourage erg leuk. Om 12 uur is Erik jarig.