Dag 5 25 juli 2024 Iguazu - Bonito - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Renée Pol - WaarBenJij.nu Dag 5 25 juli 2024 Iguazu - Bonito - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Renée Pol - WaarBenJij.nu

Dag 5 25 juli 2024 Iguazu - Bonito

Door: Renée Pol

Blijf op de hoogte en volg Renée Pol

27 Juli 2024 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Dag 5

25 juli 2024

Iguazu - Bonito

Na een uitgebreid ontbijtbuffet stappen we om half acht in de bus. Bij de gate van het park zijn we één van de eersten. Onze bus mag mee het park in. De organisatie heeft een speciale toestemming dus we hoeven niet te wachten op de busjes van het park. We worden afgezet bij het begin van een anderhalf kilometer lang pad waar je continu zicht hebt op de watervallen aan Argentijnse zijde. Het is prachtig. Wat een wonder der natuur. Overal dendert water naar beneden. Aan de rechterkant zelfs twee rijen dik voor honderden meters. Ik heb zowel de Niagara als de Victoria watervallen gezien, maar deze staan met stip op één. Overal heb je doorkijkjes en uitkijkpunten. Het gaat trap op en af waarbij Erik Gilles ondersteund. Zo nu en dan voelen we de spray. Tot we bij een pad in het water komen waar je ook Devil’s throat kunt zien waar we gisteren waren. Hier doen Frédérique en Erik poncho’s aan. De rest wordt lekker nat. Maar bij 30 graden is dat prima.

We blijven foto’s schieten. Aan het eind van het pad kun je met de lift omhoog en we drinken nog wat bij het restaurantje met uitzicht op dewatervallen.

Aldaar besluiten we dat Frédérique en Erik met de boot meegaan en kletsnat gaan worden. Gilles en Renée kiezen ervoor een helicoptervlucht boven de watervalken te maken. Eerst zetten we de mensen voor de boot af, dan door naar Helisol. Voor 110 euro kunnen we een vlucht van 10 minuten maken. We wachten 30 minuten en stappen dan aan boord. Er gaat nog 1 iemand uit onze groep mee. Wat meteen opvalt is dat we zo ver we kunnen kijken jungle zien. Als we dichter bij de watervallen komen, zie je hoe enorm breed de rivier is voor hij naar beneden dendert. Het is ontzettend gaaf om deze rondvlucht te maken en zo te zien hoe groot de watervallen zijn. Ook Gilles vind het super.

We nemen een Uber terug naar het hotel. Daar gaan we naar het zwembad en wachten tot Erik en Frédérique terugkomen. Ook zij hebben het erg leuk gehad. Vooral het moment dat de boot onder het neerstortende water voer en iedereendoornat werd, was gaaf.

Gilles is enorm moe van het vele wandelen en gaat op bed liggen. Hij gaat ook niet mee uit eten. De rest gaat weer naar het steakhouse van gisteren. Ook doen we nog wat boodschapjes en kopen de voetbal van de copa America.

Bij het hotel pakken we de spullen in en maken de tassen klaar voor de activiteiten van morgen. Om 9 uur vertrekt de bus die ons naar Bonito brengt wat 750 kilometer verderop ligt. De stoel kan flink achterover en ook is er een steuntje voor de benen en voor iedereen een kussentje en deken. Maar het is een heel gehobbel op de slechte Braziliaanse wegen dus echt geweldig slapen doen we niet.