Dag 6 26 juli 2024 Bonito - Reisverslag uit Bonito, Brazilië van Renée Pol - WaarBenJij.nu Dag 6 26 juli 2024 Bonito - Reisverslag uit Bonito, Brazilië van Renée Pol - WaarBenJij.nu

Dag 6 26 juli 2024 Bonito

Door: Renée Pol

Blijf op de hoogte en volg Renée Pol

28 Juli 2024 | Brazilië, Bonito

Dag 6

26 juli 2024

Bonito

Na een lekker ontbijt, moeten we om half negen klaarstaan voor de instructie over de activiteiten voor de komende dagen. De jongens blijven vanmorgen thuis. Frédérique en Renée gaan watervallen bezoeken waarbij je ook kunt zwemmen. Om negen uur vertrekken we naar Boca da Onçu, een uur rijden. Daar aangekomen is er alweer ontbijt. En dan in de bus.

Aangekomen moeten we beginnen met een stuk wandelen. We komen uit bij een natuurlijke infinity pool en een waterval. De infinity poolheeft prachtige uitzichten dus we maken flink wat foto’s.Dan door naar de volgende waterval, hier mag je zwemmen en dus duiken alle kids het water in. Dan weer een aantal watervallen waar we alleen naar mogen kijken tot we bij een cenote komen, waar je door een tunnel naartoe moet zwemmen. Iedereen gaat hier het water in. Het is best bijzonder om hier zo te zwemmen. Wel is het water goed koud.

Uiteindelijk bezoeken we 6 watervallen en dan wacht ons de lange klim van 886 traptreden omhoog. Het was echt een prachtige route. Nog even wachten op de rest van de groep en de bus terug. Daar aangekomen is het voor Renee snel omkleden en eten. Erik en Gilles komen met een chauffeur haar halen voor nog een avondsafari in de Pantanal. Frédérique gaat met de rest van de groep terug naar het hotel. Erik heeft vanmorgen hardgelopen, Bonito wat verkend en boodschapjes gedaan. Onderweg is de chauffeur meerdere keren gestopt om ze vogels te laten zien. Een roadrunner en nandoe’s, ibis en een papegaai. Als we wegrijden bij de Boca da Onçu ranch rijden we nog een halfuur door de natuur en zien nog meer nandoes en andere vogels.

We rijden nog bijna 2 uur voor we bij Hacienda San Francisco zijn. We zien direct nog meer nandoes en capibara’s. De chauffeur zegt dat hij niet stopt omdat we er zo nog meer zien. Dit klopt, we zien er wel honderd bij een meer vol kaaimannen. Ook zien we nog een vos. Bij de receptie aangekomen blijkt dat we om 18:30 uur nog een diner hebben en dan om 19:30 uur vertrekken.

Het eten is prima. Dan worden we opgeroepen en nemen plaats op de achterste rij van de safaritruck. Het is inmiddels donker en voorop het dak zit een gids met een lamp op het dak. We rijden weg en zien 2 vosjes, lobińo. Vervolgens zien we capibara’s en een aantal hertjes. Ook zien we een ocelot. Daarna en tijdje niet en dan roept ze silencio gevolgd door ssst. In de berm zitten 2 jaguars. Wat gaaf. Hier droomt Gilles al jaren van. Ze lopen een stukje grauwen naar elkaar gaan weer liggen en lopen verder tot ze voor de truck van bil gaan. Daarna herhaalt het tafereel zich. Na een minuut of twintig laten we ze achter. Wat was dit prachtig.

We rijden verder en komen bij een airstrip als we verder gaan zien we weer een ocelot. Dit is een kleinere katachtige. Ook zien we nog meer hertjes en heel veel kaaimannen in het water. Dan zien we twee reuzen miereneters. Wat een enorme beesten. Langzaam rijden we terug richting de Fazendo.om 22 uur zijn we terug.

Er staat nog een kop thee voor ons klaar en dan stappen we in bij onze chauffeur..Terwijl we indommelen remt de chauffeur flink hard. Hij denkt een tapir te hebben gezien. Als we terugrijden, blijken het wilde varkens te zijn geweest.We zijn nog maar een paar minuten onderweg of hij meldt dat hij een boommiereneter heeft gezien. Wederom rijden we terug en hij steekt over in het licht van onze koplampen. We blijven nu wakker en hij zegt een tapir te zien. Wat gaaf! De foto’s mislukken in het donker. Maar dit is een mooi toetje. We zijn om half één terug bij het hotel. Daar vertelt Frederique dat ze heeft gevoetbald en pizza heeft gegeten in het hotel

Het wordt een heel kort nachtje. Morgen moeten we om half zeven opstaan.