Düsseldorf-Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Renée Pol - WaarBenJij.nu Düsseldorf-Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Renée Pol - WaarBenJij.nu

Düsseldorf-Singapore

Door: Renée Pol

Blijf op de hoogte en volg Renée Pol

23 Juli 2023 | Singapore, Singapore

Dag 1 vrijdag 21 juli Düsseldorf - Dubai

Dag 2 zaterdag 22 juli Dubai - Singapore

Om half drie stappen we in de auto naar Frankfurt. Het is druk op de wegen in Nederland nu alle regio’s vakantie hebben en dus rijden we bij Emmen de grens over. Onderweg leidt google maps ons tot drie keer van de snelweg af om een binnendoor route naar een endere snelweg te nemen om de files te omzeilen. Van de A31 naar de A59. Vandaar naar de A3 en vandaar weer naar de A52. Zonder files komen we op de luchthaven. We parkeren op P5 en nemen de sky train naar de terminal. We zijn er 4 uur voor vertrek en dus zijn alle incheck balies nog dicht. Wel wordt er na een tijdje een Emirates bordje neergezet en we gaan in de rij staan die zich vormt. Turkish Airlines loopt enorm uit met inchecken en die bezetten de balies die voor Emirates bestemd zijn. Dus moeten we wachten. Als de balies opengaan zijn we snel ingecheckt. Ondertussen zien we ook Cécile een vriendin van Gilles die op de vlucht naar Dubai in de rij achtet

Onze eerste stop is de Mc Donalds. Achter de douane zit wel van alles te eten, maar geen Mac. Na twee happen kipnuggets zegt Frédérique dat ze wel heel raar smaken en niet lekker zijn. We checken de bon, wat blijkt, we hebben de vega optie gekocht. Allemaal proeven, alleen Erik zegt valt nog wel mee, maar het is niet zo ons ding.

Na de Mac gaan we door de douane (beide kids worden er uit gepikt na de elektronische controle) en bagage check een paar minuten later staan we in de vertrekhal. Lekker snel. We doen een kort rondje vertrekhal en zoeken een plekje bij de gate.

Eenmaal in het vliegtuig komt de familie van Bohemen inderdaad achter ons zitten. Owen blijkt ook nog eens veel samen te werken met Heleen en die spraken elkaar donderdag over de vakantie en kwamen er zodoende achter dat de link er met ons was, nadat Gilles en Cecile er vorige week al achter waren dat ze achter ons in het vliegtuig zat. Wat is de wereld weer klein.

Tijdens de vlucht hebben we vooral gedoezeld en een beetje geslapen, maar we zijn toch wel flink moe als we om 5:20 uur landen in Dubai. We nemen afscheid van de familie vsn Bohemen en zoeken een plekje bij een foodcourt in de C terminal. We vliegen pas om 9:40 dus kopen zo nu en dan iets te eten en te drinken terwijl we allemaal knikkebollen van de slaap.

We vertrekken van terminal A en als we 75 minuten van te voren die kant op gaan, blijkt dat we met een bus naar de andere kant van het vliegveld moeten. Vliegtuigen hebben voorrang dus het duurt flink lang voor we er zijn. Ondertussen hebben we zicht op de skyline van Dubai. Bij de gate naar Bangkok zwaaien we nog even naar Cécile en familie en lopen door naar onze gate waar al geboard wordt.

Eenmaal in het vliegtuig doen we allemaal snel de ogen dicht. De beide jongens aan het gangpad, Diek met haar hoofd bij Erik op schoot en benen bij Renée. Gilles bij Renée op schouder, dus die zat klem tussen de kids :o) Na dik 7 uur vliegen, komen we aan in Singapore. Onze taxichauffeur heeft al geappt en vraagt of we kunnen laten weten wanneer we door de douane zijn. Nou dat gaat heel snel. Ondermeer Europeanen mogen door een elektronische paspoort controle, een visum hadden we digitaal al aangevraagd. We staan dus in no time bij de bagageband. Het duurt even, maar als we onze koffers hebben, lopen we naar de chauffeur.

Het is een minuut of 35 rijden naar het hotel. Onderweg op een brug hebben we geweldig uitzicht op het Marina Bay Sands Hotel, de musea er omheen en een reuzenrad. Ook zien we tribunes langs de weg. Ze zijn al bezig met de voorbereidingen voor de Formule 1 die hier pas half september plaats vindt.

Ons hotel, het Arena E-Sports hotelligt in de wijk Bugis. Het is een soort hostel. De hotels hier zijn door het gebrek aan ruimte (er zijn vrijwel alleen flats) enorm duur en dit was de goedkoopste optie. Dik 200 euro per nacht voor een piepkleine kamer zonder ramen met badkamer met 2 tweepersoonsbedden tegen het plafond en daaronder wat ruimte. Gelukkig is er airco, want het is hier smoorheet, ook ‘s nachts. We zitten in een levendige buurt vlak naast een grote mall. Frédérique en Renée gaan de omgeving verkennen en halen nog wat te eten. Erik gaat douchen en slapen. Het winkelcentrum is nog open, op de begane grond zit een coffeeshop die 24 uur open is, evenals de Mac die 150 meter de andere kant op is. Voor Gilles nemen we een croissant mee en dan proberen we om één uur allemaal te gaan slapen. Morgen op tijd op om de stad in 1 dag te verkennen.

• 23 Juli 2023 - 13:43

Roelie Hoggenberg:

Wat leuk dat we weer mee mogen genieten. Fijne vakantie![e-1f618]

• 27 Juli 2023 - 14:05

Piet Visser:

Lieve familie, een hele mooie reis toegewenst - ik neem aan dat die Singaporese coffeeshop niet aan de Amsterdamse definitie daarvan voldeed, alhoewel: wie ben ik om zo bedaagd en belegen het vingertje te heffen - beschouw het maar als bejaardenhumor! Liefs en groeten van Piet (en Marja) - wij zijn gisteren net teruggekomen van een achtdaags ritje langs Noord-Duitse Hansesteden, in een aangenaam 22C-temperatuurtje)