Dag 21 donderdag 10 augustus Sanur - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Renée Pol - WaarBenJij.nu Dag 21 donderdag 10 augustus Sanur - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Renée Pol - WaarBenJij.nu

Dag 21 donderdag 10 augustus Sanur

Door: Renée Pol

Blijf op de hoogte en volg Renée Pol

11 Augustus 2023 | Indonesië, Sanur

Dag 21 donderdag 10 augustus Sanur

De kids zijn niet in beweging te krijgen en slapen een gat in de dag. Renée is naar Daily Baguette gefietst voor croissants en baguettes, maar uiteindelijk ontbijten we samen. Heerlijk gewoon broodjes kaas, ham en hagelslag. Zes plakjes Gouda kaas kosten 6 euro , maar oh wat zijn ze lekker. Ook melk en andere zuivel is hier erg duur. Als we aan het afruimen zijn, komt Frédérique toch uit bed voor ontbijt terwijl Gilles blijft liggen.

Na het ontbijt wandelen Erik en Renée weer naar het fietsen verhuurpunt van Sarah aan zee. Haar dochter herkent ons meteen en haalt haar moeder op die ook nog een winkeltje heeft. We nemen twee wat gammeler fietsen mee, maar Sarah verteld ons om om 14 uur terug te komen dan krijgt ze 2 spiksplinternieuwe fietsen binnen die ze voor ons zal achterhouden.

Thuis is Frédérique in de actiemodus en we duiken met zijn drieén het zwembad in. Twee mensen die ook in de villa hebben gezeten hebben hun luchtbedden achtergelaten (staat er op geschreven) en daar maken we heerlijk gebruik van.

Om twee uur fietsen we met zijn vieren weer terug naarSarah die inderdaad 2 nieuwe fietsen voor ons heeft staan. Dezelfde die we gisteren ook hadden gehuurd. We hebben nu 3 gele en een zwarte fiets. Deze fietsen zoveel beter dan de oude modellen die we vanmorgen mee hadden gekregen.

Met de kids fietsen we langs het strand. Je kunt heel goed het rif zien wat voor de kust ligt en war je bij eb zo naartoe kunt lopen. Ons doel is de snack shack. Hier zouden frikandellen en kroketten op de kaart moeten staan. En dat klopt, maar ook erwtensoep, hutspot met gehaktbal, vlammetjes, bamischijf etc. We houden het bij een frikandel en een portie bitterballen. De frikandel wordt geserveerd met uitjes en curry en valt er heerlijk in. Gilles heeft pas heel laat ontbeten en heeft geen trek. De bitterballen zijn zelfgemaakt en niet zo bijzonder.

De meiden gaan shoppen terwijl de jongens naar huis terug gaan. Gilles heeft het klaverjassen helemaal te pakken dus dat gaan ze doen onder de overkapping buiten. Frédérique koopt een Bintang (bier) hemdje, Bintang tasje en een gehaakt topje. Zo komt het vakantiegeld van opa wel op. Gelukkig kost alles hier maar weinig.

Na het shoppen duiken we nog even het zwembad in. Het is hier altijd warm en 34 graden. Dan is zo’n privé zwembad wel erg fijn.

Om half zeven gaan we weer op de fiets op pad om wat te eten en drinken op een terrasje. We komen uit bij Memories. Wd krijgen een tafeltje op het strand. Cocktailtje erbij wie doet ons wat? Gilles vind de biefstuk zo mals en lekker dat hij vraagt of hij er nog eentje mag. Ach hij kost maar 8 euro dus prima. Hij wil hier morgen wel weer eten.Ze hebben ook ligstoelen en een zwembad. Blijkbaar mag je daar gratis gebruik van maken als je 100.000 (6 euro) p.p. Besteed. Dat is wellicht leuk voor zaterdag.

Frédérique heeft al dagen contact met een Nederlandse jongen Louk die naast ons zat bij het restaurant in Lovina met zijn ouders en zus. Hij had daarna alle Frédérique’s met blond haar op Snap toegevoegd net zi lang tot hij haar gevonden had. Hij en zijn zus wilden graag met onze kids uit, maar Gilles wil niet. Dus brengt Renée Frédérique om 10 uur naar de hoofdstraat waar Louk ook is met zijn vader. Renée praat nog een tijdje met de vader terwijl de jeugd naar een bar fietst. Ze gaan wat drinken en dan halen we haar om half twaalf weer op. Hotspot met wifi mee zodat we haar kunnen bereiken en we de lokatie kunnen zien. Ze had het erg gezellig gehad en was door Louk en zijn vader weer naar het begin van de steegjes die naar onze villa leiden gebracht op de hoofdstraat, waar Erik stond te wachten. Heel veilig allemaal.

Morgen gaan we snorkelen met mantaroggen op Nusa Penida en Nusa Lembongan. Om 8 uur worden we opgehaald. Louk gaat een paar dagen naar Lembongan, dus die zien we niet meer.

• 11 Augustus 2023 - 13:06

Piet Visser:

"Gewoon broodjes kaas, ham en hagelslag. Zes plakjes Gouda" ... "De frikandel wordt geserveerd met uitjes en curry en valt er heerlijk in." Hoe Hollands willen Hollanders zich in vreemde culturen onderdompelen - barbaren!! Overigens troost je: Dichter Hendrik Marsman (1899-1940) zei ooit zonder schromen: "Ik houd van de natuur, maar wel met een biertje erbij!" En, Fréderique, in mijn jeugd waren de Bintangs (Ind. voor "sterren', uit Beverwijk) een populaire rock- en bluesband met geweldige liveoptredens in rokerige dancings all over Friesland! Het schijnt dat ze, voor zover nog in leven, nog steeds optreden - maar dat zal wel verloederd sentiment zijn voor ouwe lullen met dikke pensen. (PS: de groeten aan Louk - aardige jongen! Niet dan? Wel dan? Nou dan!!)