Graaff Reinet - Reisverslag uit Graaff-Reinet, Zuid-Afrika van Renée Pol - WaarBenJij.nu Graaff Reinet - Reisverslag uit Graaff-Reinet, Zuid-Afrika van Renée Pol - WaarBenJij.nu

Graaff Reinet

Blijf op de hoogte en volg Renée Pol

14 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Graaff-Reinet

Dag 23 Zondag 14 augustus 2016
Graaff Reinet

Vandaag een relaxdagje. In tegenstelling tot de voorspelling is de hemel strakblauw als we wakker worden. We slapen uit, rommelen wat aan en ontbijten om half tien. Een uitgebreid buffet en een hele ei opties kaart en de kids mogen wafels. Natuurlijk moeten de eieren ook hier terug naar de keuken omdat ze te zacht zijn. Na het ontbijt doen we de was. Omdat we er in het weekend zijn is er geen laundry service en dus wassen we zelf de laatste kleren die nog schoon moeten.
Erik en Gilles gaan voetballen.rond de middag maken we een wandeling door Graaff Reinet. Ons hotel ligt aan de route dus dat scheelt. Alle musea zijn gesloten op zondag maar dat vinden de kinderen niet erg.

Het plaatsje is het op 4 na oudste plaatsje van Zuid Afrika en gesticht door de Nederlanders. De boeren hebben er verschillende clashes gehad met de donkere lokale bevolking waarna decBritten pogingen gedaan hebben om ze onder Brits gezag te plaatsen. Dat is pas bij poging twee gelukt, waardoor de bouw van het centrum geheel oud Hollands is met een imposante kerk als middelpunt. Onderweg bij de Spar halen we ijsjes en eenmaal terug gaan de meiden lekker in de zon bij het zwembad liggen. Diek heeft geleerd van gisteren en speelt kniediep in het water maar duikt niet meer in het ijskoude bad. Erik en Gilles komen ook nog even genieten van het mooie weer. Aan het eind van de middag gaat Erik weer sporten. Hij probeert zelf zijn voetbalvoorbereiding bij te houden waar zijn team al volop in training is.

Voor de avond hebben we weer gereserveerd in het restaurant van ons hotel. En wederom eten we luxe en heerlijk. Ditmaal nemen we springbok als hoofdgerecht. De kinderen eten wafels en pasta. Als we op onze bank app kijken zijn we voor 2 dagen dineren met beide keren een fles wijn erbij en drie gangen van de kaart 130 euro kwijt. Tja dat redden thuis echt niet voor dat geld.