Meppel - Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Renée Pol - WaarBenJij.nu Meppel - Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Renée Pol - WaarBenJij.nu

Meppel - Johannesburg

Door: Renée Pol

Blijf op de hoogte en volg Renée Pol

24 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Zondag 24 juli en maandag 25 juli 2016
Meppel - Johannesburg

Om half vier zijn we naar Düsseldorf gereden. Onderweg geen files en dus waren we om half zes op het vliegveld. Geparkeerd in parkeergarage P5 en toen met de skytrain naar de terminal. We hadden nog een halte verder gekund omdat Emirates helemaal achterin de al zit. Maar zo was het ook prima. We konden onze bagage pas vanaf half zeven afgeven en dus hebben we gewacht, wat gesnoept en ons omgekleed om daarna bij Emirates in de rij te gaan staan. We waren als tweede aan de beurt. Tot onze grote verrassing ontvingen we maaltijd vouchers voor Dubaï omdat we daar 4 uur wachttijd hebben. Wat weer een goede service van Emitates. De man bij de incheckbalie wilde ook de geboorteuittreksels van de kinderen zien. Beter in Duitsland er naar gevraagd dan er in Zuid Afrika achter komen dat je het land niet in mag. Gelukkig hebben we over deze nieuwe eisen gelezen en de uittreksels bij de Gemeente gehaald. Vervolgens op naar de Mc Donalds voor frites en shakes en de kinderen hebben er een uurtje gegamed op de McD gameconsoles voor we door de douane & check-up gingen.
Op het vliegveld nog een fles Liqor 43 gekocht en door naar de gate.
De vlucht naar Dubaï verliep zeer voorspoeding. Gilles kreeg een soort koeltasje met leuke boekjes en Frédérique een apenknuffel met een fleece dekentje er in. Emirates is wat kids betreft altijd super. In Dubaï eerst naar de grote kidszone gegaan in de C hal die vorig jaar nog in aanbouw was. De kinderen hebben hier een uur gerend en tv gekeken terwijl wij koffie en thee dronken.
Via de enorme tax free zone naar onze gate geelopen en onderweg 1 voucher voor frites een burger en water ingeleverd bij de McDonalds. Later hebben we nog kipsandwiches, chips,water en nog meer McDonalds gehaald voor de vouchers. Ook de vlucht naar Johannesburg verliep prima op wat vertraging na omdat we ons slot gemist hebben. Ook nu weer Emirates cadeautjes voor de kids. Een schoudertas met boekjes voor Gil en weer een knuffel en nog een koeltasje en kleurboekje voor Diek. Om iets na vieren landen we in Joburg. Bij de paspoortcontrole werden we ook nu gevraagd naar de paperwork for the children. Eenmaal uit de tas geloofde hij het wel en hoefde hij het niet te zien. Dan door naar de koffers die al achterelkaar op de band liggen en dus zijn we in no time klaar. Dan door naar de volgende 3 stops op het vliegveld. Eerst naar de pin, dan naar Vodacom om de simkaarten voor onze telefoon en mifi router op te halen.
Tot slot naar Herz voor de auto. We hebben een 8- persoons Volkswagen bus. Deze reservering hebben we laten staan en we hebben een zee aan ruimte. Als we wegrijden naar ons hotel, het Protea in Kempton Park, rijden we prompt de verkeerde kant op gelukkig staat het Southern Sun hotel zowel op alle bordjes als op onze kaartjes en nu een rondje van de zaak vinden we de juiste route en komen we bij ons hotel aan. Na het inchecken gaan we wat eten in het restaurant. Pokemon go is ook hier een ding. Bij de receptie staan zelfs bordjes dat je een gratis drankje kunt krijgen als je er eentje vangt. Hebben de kids ook wat te doen en dus zijn we na het eten vijf Pokemons rijker die zich rond onze tafel ophielden. Terug op de kamer lekker douchen, de bagage opnieuw inpakken en naar bed. Morgen hebben we een lange reisdag.

• 26 Juli 2016 - 08:25

Roelie Hogenberg:

Wat leuk dit reisverslag. Zo reizen weer mee door Z.A. Heel blij mee. Geniet lekker daar en wij genieten mee

• 26 Juli 2016 - 12:23

Piet Visser:

Bij mij krijg je twee gratis drankjes en een tút als je een Pokechui gevangen hebt. Goede start is het halve werk. Heel veel plezier gewenst. Piet