Dag 5 Unawatuna - Tissamaharama - Reisverslag uit Tissamaharama, Sri Lanka van Renée Pol - WaarBenJij.nu Dag 5 Unawatuna - Tissamaharama - Reisverslag uit Tissamaharama, Sri Lanka van Renée Pol - WaarBenJij.nu

Dag 5 Unawatuna - Tissamaharama

Blijf op de hoogte en volg Renée Pol

07 Juli 2015 | Sri Lanka, Tissamaharama

Dag 5
Dinsdag 7 juli 2015
Unawatuna - Tissamaharama

We hebben afgesproken om negen uur te vertrekken en dus zitten we om acht uur aan het ontbijt. Een bord vol vers fruit (papaya, mango, banaan, watermeloen, sinaasappel, passievrucht) gebakken eitjes en toast later (voor de kids hebben we Fred en Ed pindakaas en chocopasta en twee soorten hagelslag bij ons) zijn we onderweg. We stoppen in Weligama. Hier staan een stuk of honderd stokken in het water met een dwarsbalkje er op. Bij vloed vissen de mannen hier. Er zitten nu een man of tien te vissen. Al gauw komt er een tanig oud mannetje bij ons staan. Hij laat zijn hengel zien met een enorm scherp haakje en verteld dat ze sardientjes vangen die als aas dienen voor de grotere vissen. We geven hem wat geld voor de uitleg en de foto's en vervolgen onze weg. Onderweg stoppen we zo nu en dan voor foto's.

In Dikwella stoppen we bij een boeddhistische tempel waar het leven van boeda is weergegeven in een stripverhaal van beelden. Hij zou 24 keer gereïncarneerd zijn. Ook is er een hel, zowel een slapende als mediterende boeda in 1 ruimte die 350 jaar oud zijn en er is enorme boeda die je via trappetjes aan de achterkant tot op ooghoogte kunt benaderen. We slaan de trappetjes over en gaan op zoek naar een plek om te lunchen. We komen uit bij Moon River Seafood vlak voor Tangalle. De kids gaan met Erik pootje baden in de zee waarna we pannenkoeken, tosti, omelet en frites eten. Als we weer onderweg zijn weet Nihal een mooie bakkerij waar we cake brood, donuts en bananenbrood in slaan.

Het laatste stuk gaat via een nieuw aangelegde snelweg. In Tissimaharama slaan we water en lekkers in bij de Cargill Food City voor we naar het Blue Turtle Hotel gaan. Na een welkomstdrankje krijgen we de kamersleutel en duiken we meteen het zwembad in. Jan gaat even liggen en Grietje gaat op het terras zitten schrijven. We willen niet te laat eten omdat we morgen om kwart voor vijf op moeten voor onze safari.

Voor het restaurant moeten we boven zijn. Ze geven aan dat we ook beneden kunnen eten, maar Grietje wil dit niet en dus hobbelt ze naar boven. Het eten is lekker, curry, noodles en hete kip. Om half tien doen we het licht uit.