Dag 2 vrijdag 15 juli Windhoek - Sesriem - Reisverslag uit Sesriem, Namibië van Renée Pol - WaarBenJij.nu Dag 2 vrijdag 15 juli Windhoek - Sesriem - Reisverslag uit Sesriem, Namibië van Renée Pol - WaarBenJij.nu

Dag 2 vrijdag 15 juli Windhoek - Sesriem

Door: Renee Pol

Blijf op de hoogte en volg Renée Pol

16 Juli 2022 | Namibië, Sesriem

Dag 2 vrijdag 15 juli Windhoek - Sesriem

Na een nacht waar Gilles bij Erik op schoot slaapt en Frédérique bij Renée landen we om half acht in een koud Windhoek. Het is er 1 graad Celcius. Gelukkig hebben we hier met onze kleding rekening meegehouden. Dit keer moeten we wel onze vaccinatie papieren tonen. Koffers pakken en naar ‘t mannetje dat een bord met onze naam vasthoudt.

Er moet nog 1 familie komen en binnen een half uur zouden er 2 Eurowings vliegtuigen landen. En de tweede heeft ook vertraging en dus dus wachten we een uur waarin we een sim card van MTC kopen, pinnen en 3000 Namibische dollar lichter worden als de Standard Bank wel het geld afschrijft maar er geen geld komt. De pin van de Windhoek Bank doet het gelukkig wel. We moeten maar een mail sturen naar Standard bank voor die 170 euro.

Eindelijk rijden we met het hele gezelschap naar Namibia2Go in Windhoek. We zijn het parkeerterrein nog niet of of Gilles spot 2 mangoesten, twee kolometer verderop zitten er bavianen langs de weg. Een leuk begin van onze reis.

Bij Namibia2Go is het weer lang wachten eerst voor het contract en dan wachten we een uur tot er een mannetje beschikbaar is om ins de inns en outs van onze auto met dubbele daktent uit te leggen. Om 12 uur kunnen we eindelijk op pad.

Eerste stop is de Superspar Maerua een enorme supermarkt waar ze zelfs appelmoes hebben. Dan gaan we richting Sesriem/Sossusvlei. We weten niet zeker of de gate tot 18 of 19 uur open is en onze Sesriem campsite ligt net in in het park. Als we ook nog een afslag missen en 35 kilometer omrijden beginnen we hem te knijpen. Vooral omdat we na 60 kilometer asfalt alleen nog maar gravelwegen hebben. We rijden door prachtige natuur. We zien onderweg veel springbokjes en een paar oryxen , struisvogels en bavianen. Gilles heeft alle dieren die we kunnen zien punten gegeven en dus doen we zoals ieder jaar wedstrijdjes wie het meest ziet. Vlak voor we bij de gate zien spot Gilles Oryx na Oryx en wint ruim.

Om kwart voor zes zijn we bij de gate die tot 19:15 open blijkt te zijn. We krijgen een enorme ommuurde campeerplek waar wel 10 tenten kunnen staan en zetten eerst in het licht de daktenten op en gaan dan alle tassen herorganiseren. In elke tas zit kleding van iedereen iedereenkrijgt een helft in de tassen en alle spullen die we weinig gebruiken gaan bij elkaar alle etenswaar en schoenen in de meegebrachte boodschappentassen en als alles in het systeem zit, gaan we naar het camping restaurant. Er staan 4 gerechten op de kaart. Oryx, kip, steak en pasta spinazie. Het wordt 3x Oryx en 1x frites.

Eenmaal in bed vallen Erik en Renee vlot in slaap, tot Gilles vraagt slapen jullie? Hij zegt de tent uit te gaan om dieren te spotten. We zeggen dat dat niet zo’n goed idee is, horen hem de trap afgaan, maar krijgen de rest niet zo mee. ‘S ochtend blijkt dat er een Oryx naast de auto stond, ze hebben er foto’s van gemaakt, en dat er een vos over het muurtje rond onze campeerplek liep. Vannavond maar wat langer wakker blijven.