Te Anau - Queenstown - Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Renée Pol - WaarBenJij.nu Te Anau - Queenstown - Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Renée Pol - WaarBenJij.nu

Te Anau - Queenstown - Wanaka

Door: Renee Pol

Blijf op de hoogte en volg Renée Pol

13 November 2010 | Nieuw Zeeland, Wanaka

13 November: Te Anau - Queenstown - Wanaka

Om kwart over zes beginnen de kinderen zich te roeren om na een fles pap weer tot kwart over zeven verder te slapen. We doen het vanmorgen rustig aan en laten de kinderen lekker rondrennen en spelen in de speeltuin voor we weer vertrekken. Terwijl Gilles op het schip speelt praat Renee met een Nederlands stel dat met een baby van 7 maanden en een kind van 2 jaar bezig is aan een wereldreis van een jaar. Na een paar maanden Nederlandse Antillen zijn ze nu al 5 weken in Nieuw Zeeland we wisselen wat tips uit en vertrekken om tien uur naar Queenstown.

De eerste 40 kilometer hebben we o weg naar Te Anau ook al gereden. We verbazen ons wederom over de veeteelt die hier bedreven wordt. Elk stukje land dat geen ruig gebied of Nationaal park is wordt omring door een hek met daarin koeien en schapen. ook zien we enorme boerderijen waar herten en lama’s gehouden worden. Dat zal wel om de wol en of het vlees gaan.

Als we dichter bij Queenstown komen duiken er weer bergen op met besneeuwde toppen op de achtergrond. We rijden langs een groot meer Lake Waktipu, waar volgens de Maori verhalen het hart van een reus in ligt omdat het waterniveau ieder uur 12 centimeter stijgt en dan weer daalt.

We schieten een paar mooie plaatjes en als we in Queenstown aan komen is het echt warm weer. Korte broek en een hemdje zijn ook voor de kinderen genoeg, heerlijk. We lopen naar het strand om bij het Bath House te lunchen. Er naast ligt een speeltuin dus Gilles kan lekker uitrazen en ook Frederique heeft het erg druk met heen en weer lopen. Gilles wil de schoenen nog even uit om door de zee heen te banjeren.

Na de lunch lopen we het stadje in dat volledig in het teken staat van wintersport en extreme sporten als paraglyden, bungee jumpen, jetboaten raften, canyoning etc. Daar we zijn we niet echt van en met kids al helemaal niet en dus slaan we dat allemaal over en wandelen wat door de straatjes die een beetje aan doen als Whistler. Na twee uur Queenstown besluiten we door te rijden naar Wanaka. Daar doen we eerst boodschappen in de plaatselijke supermarkt vor we door rijden naar de Holiday Top 10 Park. deze bevind zich buiten het dorp en is een beetje verlopen. We staan aan een weiland met schapen en het waait er enorm. De kinderen vermaken zich et een trampoline en een schommel terwijl Erik BBQ’t. Morgen een lange reisdag naar de Franz Jozef Gletsjer.