Dag 9: Vancouver - Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Renée Pol - WaarBenJij.nu Dag 9: Vancouver - Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Renée Pol - WaarBenJij.nu

Dag 9: Vancouver - Victoria

Blijf op de hoogte en volg Renée Pol

29 Juli 2018 | Canada, Victoria

Dag 9
29 juli 2018
Vancouver - Victoria

Om kwart voor zeven staat Erik op en doet snel de tv aan. Wat raar, de Formule 1 is nog niet begonnen. Ze moeten nog starten terwijl de start om zes uur zou zijn. Als we bij Jan en Grietje kijken, heeft Jan de tv ook al aan. We wachten de start af en de eerste paar ronden van Max. Zodra hij er uit ligt gaan we douchen. Om 11 uur hebben we de veerboot Tsawwassen - Schwarz Bay geboekt en die willen we niet missen. Als we gaan ontbijten, komen we er achter dat het nog maar 7.20 uur is. Een uur vroeger dan gedacht. We wilden om 9.15 uur weg. Maar dat duurt nog een een tijd. Uiteindelijk zijn we veel te vroeg helemaal ingepakt klaar.

In plaats van op de kamer te wachten, besluiten we te gaan rijden. Eenmaal in Tsawwassen blijkt dat we nog met de 10 uur boot mee kunnen. De overtocht duurt dik anderhalf uur en we varen tussen verschillende eilandjes door. We zitten beneden want op het dek is het nog best fris, maar het uitzicht is prachtig.

Eenmaal aan de overkant doen we boodschappen in Saanich en rijden dan door naar ons hotel. We zijn er om 13 uur en kunnen pas tegen drieën inchecken. We besluiten naar Beacon Park te rijden, waar we picknicken, voetballen, in de speeltuin spelen en van de zon genieten. Om kwart voor drie gaan we terug naar het Capital City Centre Hotel. We checken in, trekken wat warmers aan en gaan weer op pad.

Om 16.30 uur hebben we een vlucht met een watervliegtuig geboekt bij Harbour Sea Planes.
We moeten een half uurtje wachten en dan is het zover. Renée mag voorin bij de piloot en Grietje hijst zich achterin in de stoel met de meeste beenruimte.
Het is bloedheet in het vliegtuig.
We taxiën eerst door de haven tot vlak bij de Campground waar we 10 jaar geleden stonden en dan stijgen we op.

We vliegen eerst boven zee en verschillende eilandjes. Dan over Elk Lake en vandaar over land over de universiteit en de stad richting de Burchard Gardens. Die eigenlijk maar heel klein zijn. De parkeerplaats is groter. Na een half uur zijn we weer terug in de haven. We maken nog wat foto’s bij het vliegtuig en wandelen dan naar de Flying Otter het grill restaurant dat naast Harbour Air zit. Het is er smoor druk ondanks dat het nog maar half zes is, maar ze hebben nog een plekje voor ons.we hebben een geweldig uitzicht op de haven en het prachtige oude gebouw van de Legislative Assembly of Brittish Colombia. Het eten is er erg lekker en het restaurant is enorm gezellig. Een Amerikaan naast ons eet alleen en zoekt aanspraak. Hij komt uit Denver en is verbaasd te horen dat we daar ook geweest zijn 4 jaar geleden. Na een gedeeld voorgerecht, lekkere mains en een toetje vertrekken we om acht weer naar het hotel. Erik en de kids gaan nog even zwemmen. Het zwembad is tot negen uur open.
We zijn allemaal redelijk moe en liggen niet zo laat in bed.