Dag 3: Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Renée Pol - WaarBenJij.nu Dag 3: Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Renée Pol - WaarBenJij.nu

Dag 3: Banff

Blijf op de hoogte en volg Renée Pol

23 Juli 2018 | Canada, Banff

Dag 3
23 juli 2018
Banff

Gilles en Renée worstelen nog steeds met het tijdsverschil en zijn om 3.15 klaar met slapen. De rest tuft lekker door. Om half negen ontbijten en om een uur of tien gaan we op pad. We nemen de 1A Bow Valley Parkway waar we naast prachtige vergezichten ook wat wildlife hopen te zien. Verder dan tientallen grond eekhoorns komen we echter niet.

We willen naar de Johnston Canyon trail die naar twee watervallen voert. Het moet de drukste trail van de westkust zijn. De parkeerplaatsen staan ramvol. Maar met de invaliden parkeerkaart komen we vooraan terecht. Pa ma en Diek installeren we op de parkeerplaats op de Walmart stoelen. En wij gaan met z’n drieën de 5 km retour hike doen naar de Upper Falls. Diek gaat niet mee. Die hinkt al dagen vanwege pijn onder haar hak.

Op de trail is het smoordruk. Maar wel enorm mooi. We lopen langs een snelstromend beekje dat uit de rotsen is gesleten en vele stroomversnellingen kent. Bij de Lower Falls staat een wachtrij om vanuit een grot de waterval te kunnen zien. Het zicht is zo ook erg mooi dus we gaan door naar boven. Een maal aan de voet van de Upper Falls gekomen staat er weer een wachtrij. Ditmaal sluiten we wel aan want we zien helemaal niets. De rotsen blokkeren het zicht op de waterval. Er is een plateau gebouwd boven het water en pas de laatste anderhalve meter kun je om de rotswand heenkijken en de prachtige waterval zien. En dus staan we een kleine 20 minuten te wachten. Dan door naar de top van de waterval. Hier heb je gewoon vrij uitzicht en zijn er geen rijen. Iets minder druk was leuker geweest.

Eenmaal terug bij de auto blijkt dat ze zich prima vermaakt hebben met mensen kijken en er mee praten en een potje mens erger je niet. We rijden door naar Lake Louise en bezoeken eerst het meer. Ook hier zijn de parkeerplaatsen vol maar ma’s parkeerkaart doet wonderen. Met zijn vijven wandelen we naar het meer. Het is hier opeens een heel stuk kouder en bewolkter en dus gaan de jassen aan. Wat een prachtig uitzicht! De besneeuwde bergen worden weerspiegeld in het meer.

Lake Louise is een plaatsje van niets. Geen centrum alleen wat lodges en hotels en dus gaan we terug naar het Mountain restaurant bij het tankstation voor de lunch.

Via de ‘snelweg’ rijden we terug naar Banff. We doen wat boodschappen bij de supermarkt en rijden via een route met prachtig uitzicht op het Fairmont hotel terug naar ons resort.

De kids willen natuurlijk terug naar het waterpark en dus moet Renée mee aangezien kids tot 14 onder begeleiding moeten. Erik gaat sporten en Jan gaat gehaktballen braden. De glijbanen zijn voor de kids een ligbed in de zon is Renée’s bestemming.

Als we uitgezwommen zijn gaan we bij pa en ma in hun studio aan een wijntje. Mama kan nog amper bevatten dat ze toch echt in Canada is na de ellende van de afgelopen jaren. Om een uur of zes gaat Jan koken: Hollandse pot voor zichzelf en de kids en de andere drie nemen wat stukjes oven pizza wat meer dan genoeg is na de enorme burgers van vanmiddag. We sluiten dag dag af met een paar potjes Cluedo.

• 24 Juli 2018 - 13:25

Roelie Hogenberg:

Wat fijn om jullie weer dagelijks te volgen. Fijne voordelen met de gegandicaptenkaart. Prachtig om te lezen hoe ook jan en grietje genieten na al die tegenslagen. Heel veel
    Plezier samen. Liefs uit een bloedheet Nederland

• 24 Juli 2018 - 14:15

Anneke:

jullie hebben het weer beter dan wij. et is hier 35 graden. in de middag kun je niet buiten zijn. er is ook geen mens op straat. dit blijft nog t/m vrijdag. doe iedereen de groetjes. mooie foto's . groetjes, anneke

• 24 Juli 2018 - 16:24

Piet Visser:

Voordat jullie verkeerde indrukken krijgen: we hebben nog nooit zulk lekker weer in Nederland gehad, geen spatje regen en een aardig temperatuurtje … sommige mensen blijven altijd maar zeuren: niet doen Anneke, dompel je onder in een tobbe genot! En leve het leed van de handicap! Heb je nog wat ballegie's over Jan? Met mosterd? Moi, Piet