Dag 4: Banff - Salmon Arm - Reisverslag uit Salmon Arm, Canada van Renée Pol - WaarBenJij.nu Dag 4: Banff - Salmon Arm - Reisverslag uit Salmon Arm, Canada van Renée Pol - WaarBenJij.nu

Dag 4: Banff - Salmon Arm

Blijf op de hoogte en volg Renée Pol

24 Juli 2018 | Canada, Salmon Arm

Dag 4
24 juli 2018
Banff - Salmon Arm

Om half negen rijden we weg voor een lange reisdag van dik 400 kilometer. We besluiten toch een stuk van de Bow Valley Parkway te nemen omdat je langs highway 1 amper wild zit. Direct bij de afslag staat een hert en dat was het dan en dus gaan we halverwege terug naar de 1. We zijn omringd door enorme bergen, ijsblauwe snelstromende beekjes en prachtige meren. Omdat het zwaar bewolkt is, slaan we Moraine Lake over. We rijden Yoho National Park in en maken onze eerste stop bij de Spiral Tunnels. Treinen rijden hier een rondje door de berg om hoogte te verliezen/pakken en de treinen zijn zo lang dat het achterste deel van de trein de tunnel nog in moet terwijl het voorste deel er nog uit moet. We zien vandaag heel veel lange treinen, maar nu dus net niet en hebben ook geen zin om er een tijd op te wachten en dus gaan we weer.

De volgende stop zijn de Takakkaw Falls. Met 254 meter de tweede hoogste van Canada. Het is absoluut de moeite van het omrijden waard. Het is een meter of 600 lopen naar de voet van de waterval wat te ver is voor pa en ma. Maar vanaf de route kun je de waterval ook heel erg goed zien. Wat mooi zeg. Campers groter dan 7 meter moeten hier achterwaarts en dan weer vooruit omhoog volgens de borden.

Dan rijden we door richting Field waar we tanken en de natural bridge bezoeken. Als we hem zien hebben we een oh ja ervaring 10 jaar geleden waren we ook niet onder de indruk. Het zijn een paar stenen waar het water tussendoor komt. Maar je hoeft er maar tien meter voor te lopen. Dus dat maakt veel goed.

Dan door naar Emerald Lakeal ver voor we er zijn staan er auto’s geparkeerd. We rijden door en kunnen vooraan staan op de handicap en dus gaat ma ook mee om het groenblauwe meer te bekijken waar veel mensen op kanoën en de omliggende bergen in weerspiegelen. Het is er prachtig.

Bij Golden staan bordjes dat het volgende tankstation 250 kilometer verderop is. Dan ben je bijna in Maastricht. Kun je je bij ons toch niet voorstellen. We rijden Glacier NP binnen en als we op de Rogers Pass zijn moet de tijd een uur terug. Een gratis uurtje erbij dus. Om ons heen enorme bergen met prachtige gletsjers.

Er wordt enorm aan de weg gewerkt gedurende honderden kilometers is men bezig de weg van 2 naar 4 banen te verbreden en dus moeten we regelmatig even wachten.

Onderweg stoppen we op een mooie picknickplek die vol staat met picknick tafels voor de lunch. Omringd door bergen. A lunch with a view. Mt Revelstoke NP slaan we over het is vooral veel wandelen en de kids willen graag zwemmen. Inmiddels is het ook hier dik dertig graden en als we om kwart voor vier bij ons hotel het Hilltop Inn zijn gaan we direct door naar het leuke zwembad. Pa en ma komen ook en met een cocktail en tonic voor pa genieten we twee uurtjes van de zon.

Voor het avondeten hadden we Barley Station Brew Pub op het oog. Maar hier blijken kinderen niet binnen te mogen mogen. Na een ritje door het stadje en een bezoek aan de bosrdwalk een pier die het water in loopt en een Italiaans restaurant wat vol zit komen we uit bij het hotelrestaurant. Het eten is er prima. Wel flink aan de prijs en omdat het er erg vol is wachten we dik een uur op ons eten. Maar gelukkig hebben ze wel bruchetta vooraf zodat pa geen last krijgt van zijn suiker. Tegen tienen gaan we naar bed. Al weer wat later, morgen ook wat later wakker??