Kaapstad 27 december 2012 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Renée Pol - WaarBenJij.nu Kaapstad 27 december 2012 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Renée Pol - WaarBenJij.nu

Kaapstad 27 december 2012

Blijf op de hoogte en volg Renée Pol

28 December 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Donderdag 27 december 2012
Kaapstad

Als we vandaag wakker worden is het zwaar bewolkt en hangt er regen in de lucht. Ook waait het. Dat is heel wat anders dan gisteren. We hebben niet zo'n haast. Renée haalt verse bolletjes bij de Checkers supermarkt aan het einde van de straat zo'n 200 meter verderop. Bij het ontbijt besluiten we om vandaag naar het Waterfront te gaan.

We parkeren de auto in de Clock Tower parkeergarage. Deze blijkt nog gunstiger gelegen te zijn dan de parkeergarage bij het Two Oceans Aquarium. We slenteren lekker langs het Waterfront en de Alfred en Victoria Malls en nemen alle mensen, de straatartiesten en alle oude en nieuwe bouwwerken in ons op. We informeren nog eens of er ook stanby kaarten te krijgen zijn voor Robben Island, maar alles is verkocht tot 4 januari en ze nemen geen andere mensen mee als er iemand niet op komt dagen. Nou jammer dan het is er niet zo heel erg bijzonder, maar wel een plek waar je geweest moet zijn. Hadden we toch van te oren moeten regelen.

We nemen in de haven een boottochtje van een half uur. We varen eerst langs wat grote en dure schepen en het oud Hollandse Koopvaardijhuisje voor we naar het deel gaan waar de isserijschepen aanmeren. Ze zijn hier bezig om het ijs uit de kratten te gooien en dit is wordt weer in het water geschoven met een bulldozertje. In het ijs zitten nog vissen en er is een flinke troep Cape Fur Seals die in het water ligt te wachten op een lekker hapje vis. Ook zijn er veel meeuwen. De zeerobben krijgen zo heel wat is binnen. We varen verder naar open zee waar we de containeroverslag, een booreiland en de helikopter vertrekplaats voor rondvluchten zien. Je hebt hier ook een mooi uitzicht op de Tafelberg en de City Bowl, jammergenoeg is de Tafelberg gehuld in een flinke mistdeken. We hebben een erg leuk tochtje.

Eenmaal terug bij het Waterfront gaan we op zoek naar een plek om wat te eten. Het is één uur en bijna overal is het vol. Als Renée terugkomt van het pinnen blijkt Gilles verdwenen te zijn. Paniek in deze enorme drukke mensenmassa. Blijkbaar had Frédérique hem ergens afgeduwd waarna hij boos een souvenirwinkel ingelopen was, waar hij vervolgens heel vrolijk uit kwam lopen omdat hij een leuk boek gebonden had. Wij stonden voor deze winkel dus zo ver was hij niet weg, maar wel weer uitgelegd dat hij ook als hij boos is niet zo maar weg mag lopen.

Uiteindelijk komen uit op het terras van een Belgisch Restaurant, waar we frites met bitterballen eten en een Dom Pedro met Amaruhla na. We hadden de kinderen beloofd dat ze na het eten nog even mochten spelen in de speeltuin voor de Victoria Mall. Ze hebben er allemaal nieuwe speeltoestellen neergezet. Helemaal in het thema piraat met een vuurtoren, piratenschip, grot, roeiboot en waterpartijen waar je over kunt springen. De kinderen vinden het erg leuk, maar wij willen wel naar ons huis terug en dus wandelen we terug naar de auto via een souvenirwinkel waar enorme stenen beelden van dieren buiten staan. Binnen is allerhande prullaria te koop.

Eenmaal thuis trekken we wat minder kleren aan en de kinderen gaan zwemmen. Wij genieten van een paar uur niets doen op het terras. Grietje belt met Janny en Bert Jan en Erik gaat sporten en daarna zwemen met de kinderen. Frédérique wil graag wortels met gehaktbal en appelmoes eten. Dat laatste is erg lastig, maar bij de babyvoeding staat iets wat op appelmoes lijkt. De kinderen lijken het lekker te vinden. Wij halen pizza bij een pizzeria met een houtgestookte oven verderop in de straat. We gaan morgenochtend wel inpakken voor onze volgende bestemming; Hermanus.

• 28 December 2012 - 10:37

Laura:

Hoi! Leuk om jullie belevenissen te lezen! Geniet nog verder!
    Groetjes van ons!