Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Renée Pol - WaarBenJij.nu Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Renée Pol - WaarBenJij.nu

Bryce Canyon

Blijf op de hoogte en volg Renée Pol

15 Juli 2014 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Dag 12; 15 juli 2014 Salt Lake City - Bryce Canyon

We hebben besloten Salt Lake City en de Mormonen te laten voor wat het is en dus geen Temple Square, Tabernacle and mini Capitool. We gaan naar de supermarkt waar we genoeg zegeltjes krijgen voor 3 gratis messen die we vergeten mee te nemen. Wat zijn de boodschappen hier toch ontzettend duur. Een halve kar vol boodschappen en we zijn weer 180 dollar kwijt. Om kwart over negen gaan we op weg naar Bryce Canyon. Het is grotendeels snelweg vandaag. Rond Salt Lake city is het erg druk, maar zodra we de stad en buitenwijken uit zijn is het weer een erg rustige route. Onderweg zien we een uitgebrande vrachtauto en eentje die omgevallen is en waar het dak afgescheurd is en men met tractors de lading aan het bergen is. Na Denver de eerste ongelukken die we hier zien. Om een uur of half drie zijn we in Bryce Canyon. We rijden eerst door de Red Canyon die al erg mooi is en komen dan in Bryce waar het net begint te regenen als we aankomen.

We checken meteen maar in en staan helemaal vooraan achter de receptie en de douches. ideaal voor Grietje. Omdat het regent blijven we eerst maar in de camper zitten we drinken en snacken wat. Als het wat droger wordt gaan we het park in. In het park liggen overal flinke hagelstenen. We beginnen bij Sunset Point. Meteen de mooiste uitkijk waar heel veel rood en wit gestreepte hoodoo's staan. Omdat het rommelt in de verte en nog steeds regent slaan we de wandeling met zijn vieren naar beneden over. Er lopen verschillende chipmunks en kleine eekhoorntjes rond waar de kinderen meer oog voor hebben dan voor het prachtige uitzicht. Door de regen is het flink afgekoeld en het is toch wel erg lekker om onze donsjacks aan te hebben over onze zonnehemdjes. Dan door naar de volgende uitkijkpunten, de natuurlijke brug is erg mooi, en ook vele andere plekken geven prachtige uitzichten met tot ver aan de einder rode rotsen en hoodoo's. Op een gegeven moment begint alles toch ook wel op elkaar te lijken. Aan het einde bij Yavimpa point gaan we nog wel allemaal uit de auto om te kijken, maar op de terugweg zijn we vooral druk bezig met het spotten van mooie blauwe spechten en hertjes en het zoeken naar prairiehondjes die zich in dit natte weer niet laten zien. Bij Sunrise Point stappen we met zijn vieren uit en bij de rand aangekomen springt er net een hert omhoog. Het blijft even dichtbij ons staan en springt dan over een hek en gaat verderop staan grazen. Ook als we naar het laatste punt gaan dat buiten de poortjes ligt, spotten we een hert. Terug op de campground eten we en gaan relatief op tijd slapen.