Dag 6: Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Renée Pol - WaarBenJij.nu Dag 6: Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Renée Pol - WaarBenJij.nu

Dag 6: Whistler

Blijf op de hoogte en volg Renée Pol

26 Juli 2018 | Canada, Whistler

Dag 6
26 juli 2018
Whistler

Vandaag een dagje helemaal niets. We worden laat wakker en staan nog later op. Frédérique begint de dag in de jacuzzi. Naast een bed staat een tweepersoons jacuzzi, voor de kids is het een privé zwembad op de kamer. Na het ontbijt op onze kamer, we hebben een volledig uitgeruste studio, gaan Erik, Renée en Gilles hardlopen. We rennen door het dorp naar het bos waarna we bij Lost Lake uitkomen. Een prachtige route.

Bij Lost Lake staan overal bordjes dat we op moeten passen niet op de migrerende padden te gaan staan. Ze blijken een centimeter groot te zijn en er staat een boarding met oversteek brug waar de meesten achterblijven. Als we beter kijken blijken alle zwarte stipjes in het gras en op het hek padden te zijn. Het zijn tienduizenden. We redden er een paar die over het gras richting het drukke wandpad huppen. Overal lopen vrijwilligers met plastic bekertjes padjes op te rapen. Erik en Renée gaan nog een rondje meer van 1,5 km doen terwijl Gilles op het strandje blijft. Als we terug zijn gaat Erik voor nog een snel rondje extra, als hij halverwege is gaan wij ook weer lopen, maar voor het einde van het bos heeft hij ons al bijgehaald. De jongens besluiten de rest van de route interval te trainen terwijl Renée stug doorrent. Eenmaal terug hebben we 6, 7,5 en 9 km gelopen. Toch lekker.

Eenmaal gedoucht gaan Jan en Grietje met de kids naar het zwembad en wij gaan samen het centrum verkennen. Wat is het hier toch gezellig en wat een fijne vibe. Allemaal leuke winkeltjes en kroegjes, op de achtergrond de bergen en de skipistes. We zien ons hier zo lopen met de ski’s in de winter. Bij de Blackcomb lift aan het einde van de village stroll( het autovrije pad door het centrum) is het druk met mountainbikers. Ne kunt met je fiets omhoog in de lift om dan een downhill parcours af te leggen vol obstakels. Het is de zomersport hier.

De terrassen zitten overal stampvol. We scoren onderweg broodjes bij de subway en lopen naar de andere kant van het dorp. Ons hotel zit ideaal vlak aan de weg door het centrum. Aan de andere kant van het dorp is Olympic Plaza met Olymische ringen en een groot podium. Ook hier is het een drukte van belang. Zondag vind de Whistler Ironman wedstrijd plaats een volledige triatlon. En dat bij dik dertig graden. Overal staan stands met voedsel, kleding en materiaal gericht op de sporters.

Wij lopen door naar de supermarkt en wandelen met de broodjes naar het zwembad. Daar blijven we de hele middag. Frédérique is al een uur aan het balletje overgooien met iemand van de HOG Harley Davidson club uit Quebec. We zagen bij de Hat Creek Ranch al tientallen Harley’s en de bestuurders blijken nu bij ons in het hotel te zitten.

Om half vier gaan we weg bij het zwembad en gaan met z’n vijven het dorpje in. Grietje blijft thuis. We kopen wat leuke shirts met Canada opdruk, voor Diek een hoody met Whistler er op en een knuffel en dan naar Cows voor ijs. De rij valt nu reuze mee. Wat een heerlijk ijs. Erik loopt snel vooruit met Grietjes ijsje.

Eenmaal op onze kamer duikt Frédérique weer in de jacuzzi. We doen een wasje en ruimen alvast wat spullen op. Om zeven uur gaan we eten bij Caramba. Zelfde pleintje tegenover het restaurant van gisteren. Dit keer een Italiaan. De kids doen weer tikkertje en verstoppertje op het plein ervoor waar vanmiddag steeds live muziek was.

Na het eten nemen we nog een thee en liqor 43 bij Jan en Grietje op de kamer terwijl we de plannen voor morgen bespreken.

• 27 Juli 2018 - 14:59

Bert Jan:

Ohh licor 43... waar ken ik die toch van, en wassie op Schiphol goedkoper jan?

• 27 Juli 2018 - 17:24

Piet Visser:

En hoeveel punten levert een padje op? En een platgetrapte? Enjoy, honeys! Piedro