Estes (Rocky Mountains National Park) - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Renée Pol - WaarBenJij.nu Estes (Rocky Mountains National Park) - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Renée Pol - WaarBenJij.nu

Estes (Rocky Mountains National Park)

Blijf op de hoogte en volg Renée Pol

08 Juli 2014 | Verenigde Staten, Estes Park

Dag 4; 7 juli 2014 Denver - Estes (Rocky Mountain NP)

We hebben gisteren de tassen allemaal al ingepakt. We worden om 9.00 uur opgehaald door de taxi die ons naar Cruise America brengt. We zijn ruim voor de wekker wakker en dus zitten we om half acht aan het ontbijt. Om 8.20 uur komt er een man de eetzaal in die vraagt of wij family Pol zijn. Hij is de taxi. Wij waren klaar met eten. Dus pakken we de tassen en gaan mee. Wel fijn om op tijd te zijn. Toen ik vanuit NY belde wilden ze ons eerst om 10.00 uur komen halen terwijl we betaald hadden voor een vroege pick-up tijd. Zal daar wel door komen dat hij vroeg is.

Bij Cruise America de papieren ingevuld, nog even gewacht tot de camper klaar was en toen alles nalopen, instructies tassen er in en weg. Eerst naar de Wallmart waar we dik twee uur bezig zijn om onze boodschappenlijst in te slaan. De fiets die we voor Grietje hebben gekocht past slecht op het gehuurde fietsenrek, maar wel onderin het enorme bagage ruim wat achter in de camper zit en dus brengen we het rek terug naar Cruise America. Dan langs de liqor store, want in de supermarkt wordt geen drank verkocht en een uur of half twee zijn we echt op weg. Dan bedenken we ons ook dat we Ylse nu ook wel moeten bellen voor haar verjaardag omdat het in Nederland/ Italië al half elf is. Dat is toch wel raar dat je hier het besef van tijd zo snel kwijt bent.

Het is wel erg fijn dat we een Amerikaanse simkaart met internet bundel hebben, want in de stad is het op kaarten nog best lastig navigeren en met de kaarten App op de Iphone gaat het een stuk beter. eenmaal de stad uit zetten we hem snel weer uit om MB's te sparen. De route naar Estes leidt door de bergen en bossen en is erg mooi. Onderweg komen we door het plaatsje Nederland en natuurlijk stoppen we om het bord te vereeuwigen op de foto.

Aangekomen in Estes blijkt het een enorm toeristisch plaatsje te zijn en ook groter dan verwacht. Onze camping, Spruce Lake RV Resort, ziet er goed uit. We staan aan het meertje waar volop gevist wordt, en leuk uitzicht. De kids willen graag zwemmen, maar eerst moeten alle tassen leeg en ook alle boodschappen opgeruimd worden. Alles past. We hebben nog 1 klein kastje boven de koelkast over. Dan is het zwemtijd. We wilden BBQ-en, maar Erik komt met de kinderen terug o dat het begint te onweren en regenen. Dat wordt dus binnen eten. We duiken om een uur of tien ons bed in.

Dag 4; 8 juli 2014 Estes ( Rocky Mountain NP)

Als we wakker worden is het erg fris en zwaar bewolkt. grietje kwam er na het douchen achter dat ze geen handdoek bij zich had :o). De douchegebouwen waren erg schoon. Na het ontbijt scharrelen we nog wat rond en gaan dan richting het nationale Park. In Estes zelf zitten allemaal mensen klaar op stoelen langs de weg en als de sheriff ons laat stoppen, blijkt dat de parade voor de jaarlijkse rodeo straks is. We mogen doorrijden ( tja zo'n enorme camper valt ook niet te keren) en rijden langs de optocht allemaal cowboys te paard en hele mooie antieke auto's en veel koetsen. Een erg leuke meevaller dat we dit zien. Bij de toegang naar het park stoppen we eerst bij het visitor centre waar we uitleg krijgen waar we het beste kunnen stoppen. Dan kopen we. Bij de park entrance een America the beautifull pass waarmee we alle nationale parken kunnen bezoeken. Onze eerste stop is sheep lakes. Hier zijn regelmatig bighorn schapen te zien, maar ze zijn al een week niet meer van de berg afgedaald naar het meer. Daarna door naar een plek waar de weg geblokkeerd is door een overstroming. Het water komt er in cascades van de berg en heeft eerder dit jaar de hele weg verwoest. Overal liggen stenen en bomen. Grietje blijft in de camper achter omdat het te ver lopen is. Jan heeft ook wel moeite met lopen in de ijle lucht tegen de stenen op.

Als we verder omhoog rijden, rijden we de mist in. We rijden in bebost gebied met veel uitkijkpunten, maar door de mist is het allemaal niet erg spectaculair. Als we boven de boomgrens komen en tegen de 4.000 meter hoog zitten klaar de mist op en komt de zon er door en dan zien we geweldige bergen bedekt met sneeuw. Wat een ontzettend mooi landschap komt er nu te voorschijn. We stoppen op verschillende punten. Ook zien we twee kuddes met elk en bij een mannetje kunnen en mogen we tot op 100 meter komen. Er is een ranger aanwezig die mensen op afstand houdt. Ook stoppen we bij sneeuw waar de kinderen in rennen en Frédérique glijdt natuurlijk uit op haar crocs en valt met haar billen in de natte sneeuw. Tja en we mochten toen niet lachen, maar dat lukte niet. Onderweg zien we ook nog marmotjes. We besluiten terug te gaan naar de camping en lekker van de zon te gaan genieten in plaats van nog veel meer rond te rijden.

Erik gaat zwemen met de kinderen en Jan en Renée doen de was. Aan de autospiegels en een electriciteitspaal hebben we allemaal draden gespannen als waslijn. Het is erg warm dus het droogt goed. Ook gaan We nog hardlopen, maar dat is wel heftig hoor op 2730 meter hoogte en dan ook nog berg op en af. Na 6,5 kilometer houdt ik het voor gezien als Erik nog even wat extra bergop loopjes gaat doen. Terug van het lopen begint het te druppen en dus halen we de nog niet helemaal droge was weer binnen. Natuurlijk wordt het na de bui weer droog en gaat Erik weer zwemmen met de kids en eten wij dit keer wel buiten van de BBQ. Om tien uur gaan we naar bed.