Dag 21 Koh Samui - Reisverslag uit Kui Buri, Thailand van Renée Pol - WaarBenJij.nu Dag 21 Koh Samui - Reisverslag uit Kui Buri, Thailand van Renée Pol - WaarBenJij.nu

Dag 21 Koh Samui

Blijf op de hoogte en volg Renée Pol

02 Augustus 2019 | Thailand, Kui Buri

Dag 21
2 augustus 2019
Koh Samui

Vanmorgen hebben Renée en Frédérique het huis versierd met slingers en ballonnen want Erik is jarig. Altijd raar zo’n verjaardag op vakantie. Meestal gaan ze voorbij zonder dat je echt het gevoel hebt dat je jarig bent. Mevrouw Hong is ook al vroeg van de partij om het ontbijt voor te bereiden. Tijdens het ontbijt doen we de cadeautjes. Vanmorgen ingepakt in zelf geknutseld inpakpapier. Het papier is waardevoller dan de inhoud.

Na het ontbijt gaat Erik een stukje hardlopen en daarna samen zwemmen met de kids. Tikkertje, overgooien, donderen. Als Erik en Renée tegen dd middag samen naar Fisherman’s village in Bophut willen om te lunchen, slaat het weer helemaal om. Het begint steeds harder te waaien. Ook gaat het regenen en de hele lucht wordt donker. Dan begint heg te stormen en de ligbedden en stoelen vliegen over het terras. Takken vallen jn het zwembad. De zee is enorm woest en op een gegeven moment zien we helemaal niets meer zo hard regent het. Ons hele uitzicht is niet meer dan tweehonderd meter. De storm is best beangstigend. De kinderen vinden het doodeng als we buiten stoelen en ligbedden proberen te redden. De elektriciteit valt ook uit. Als mevrouw Hong na 2 uur storm ons gestreken wasgoed brengt, de rest hadden we zelf al van het droogrek in de garage gered van wegvliegen, vertelt ze dat het in elk geval nog een uur duurt. Haar slippers die ze netjes buiten neerzet vliegen in no time de trap af. Dit is best heftig allemaal. Later zien we dat er bij een villa verderop een dak gesneuveld is en ook zijn er bomen omgevallen. Ons zwembad ligt vol bladeren en takken, maar alles is heel gebleven. Alleen onze bal zijn we kwijtgeraakt.

Om vier uur gaan Erik en Renée dan toch nog samen op pad. In Fishermans Village doen we een drankje bij De Pier met uitzicht op het strand en Koh Pha Ngan. Wd struinen wat door het plaatsje en bedluiten vanavond terug te komen om hier te eten. Nog even naar de BigC supermarkt en dan naar de Villa waar we ons omkleden en weer naar Bophut rijden.

We kunnen dichtbij parkeren en lopen door de enorm drukke straatjes naar de Mexicaan la Cantina. Het eten valt wat tegen. De friet van dd kinderen is echt vies vette aardappel in reepjes is een betere beschrijving en onze fajita’s zijn okee. Dan struinen we nog een tijdje over marktjes op zoek naar de handzeepjes in de vorm van een piemel. Gilles die nu echt groter wordt heeft hier met Grietje al zoveel lol om gehad en ziet het helemaal voor zich zo’n zeepje in Ruinen op het toilet. We hadden ze gewoon in Chiang Mai moeten kopen want ondanks dat er hier misschien wel 500 kraampjes staan, Jan en Grietje zijn allang terug naar de auto gelopen, vinden we van alles in fallus vorm van sleutelhanger tot bieropener, maar geen handzeepjes.
Terug bij de villa eten we nog een mierzoet blauw ( geboorte?) taartje op Eriks verjaardag en ruimen we alvast van alles op zodat we morgen op tijd naar de ferry kunnen.