Dag 12 Chiang Mai- Changwat Tak - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Renée Pol - WaarBenJij.nu Dag 12 Chiang Mai- Changwat Tak - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Renée Pol - WaarBenJij.nu

Dag 12 Chiang Mai- Changwat Tak

Blijf op de hoogte en volg Renée Pol

24 Juli 2019 | Thailand, Chiang Mai

Dag 12
24juli 2019
Chiang Mai - Tak

Om een uur of half tien rijden we weg. Het is regent en vanuit het hotel doen ze er alles aan om ons droog in de auto te krijgen. Wat service betreft verdienen ze hier sowieso een pluim. Van het helpen met achteruit rijden op de parkeerplaats, gratis fietsen, heel snel iets brengen waar je behoefte aan hebt. De gratis hapjes, sap en fruit van 14-16 uur en nog veel meer.

Een groot deel van de route terug naar het Zuiden hebben we op de heenweg naar Chiang Mai ook gehad. We stoppen onderweg bij een Tesco Lotus supermarkt, maar we hadden misschien beter voor de Big C kunnen gaan want ze hebben niet alles wat we zochten.

Dan verder door naar Tak. We zijn al relatief op tijd bij het White House hotel een groot wit hotel dat vooral gebruikt wordt door mensen die op doorreis zijn. Ook wij gebruiken het om die reden en vooral omdat we iets zuidelijker niet een leuk hotel konden vinden.

We hebben drie kamers naast elkaar en gaan direct door naar het zwembad. Jan en Grietje komen ook lekker buiten zitten. Als het licht begint te regenen en de parasol de regen niet meer tegenhoudt, gaan we terug naar de kamer.

Om zes uur eerst bellen met de huisartsenpraktijk voor de uitslag van Renée’s MRI scan. Het blijkt toch weer een nekhernia te zijn. Dan is het tijd voor eten. Het hotel heeft geen restaurant. Op google maps zien we een pizza company bij het winkelcentrum, ook wel een keer lekker en dus rijden we die kant op. Overal op de wegen hier werken ze met U-turns dus we rijden er eerst voorbij, maken een
U-turn om aan de andere kant van de vangrail te komen en gaan dan naar de Pizzeria.
Je weet ook dag er iedereen 500-1000 meter een U-turn mogelijkheid is dus je komt altijd wel aan de andere kant.

Overal in Tak spreekt men amper Engels, waar men in Chiang Mai juist bijzonder goed Engels sprak. Maar de items staan ook in het Engels op dd menukaart dus het komt helemaal goed.
We lopen ook nog snel dd supermarkt in en zien zelfs beschuit in de schappen staan. Samen met Edammer kaas en fruitveters worden het wel erg Hollandse boodschappen.

We gaan op tijd naar bed want morgen moeten we 500 kilometer rijden

• 25 Juli 2019 - 11:32

Piet Visser:

Valt daar wat aan te doen, Renée? Pijnlijk, dunkt mij. Maar wat een mazzel dat er beschuit me zachte Edammer te koop is ... laat die taai-taai maar lullen! Groetjes, Piet