Dag 9 Khao Yai NP - Sukothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Renée Pol - WaarBenJij.nu Dag 9 Khao Yai NP - Sukothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Renée Pol - WaarBenJij.nu

Dag 9 Khao Yai NP - Sukothai

Blijf op de hoogte en volg Renée Pol

20 Juli 2019 | Thailand, Sukhothai

Dag 8
20 juli 2019
Khao Yai NP - Sukothai

Om kwart voor acht schuiven we aan voor het ontbijt. Ook nu zijn ze alweer druk bezig om satehtjes te bakken. Alle locals eten drie keer per dag warm: Rijst met vlees. Wij houden het bij toast met een gebakken eitje wat yoghurt en vers fruit. Vandaag hebben we een lange rit voor de boeg van 6,5 uur. We nemen de meest rechtse route op de kaart die de eerste drie uur alleen over landelijke wegen voert. We gaan dwars door landbouw gebied met rijstvelden, mais, suikerriet en plantjes die we niet herkennen. Het landschap is groen en heuvelachtig en erg mooi. Zo nu en dan afgewisseld met een dorpje of stad. Grietje leest de kinderen zo nu en dan een hoofdstuk voor, maar verder kijken we vooral naar buiten. Het laatste stuk gaat over vierbaans wegen. Onderweg maken we een korte stop en in Sukothai stoppen we bij de Makro. Het concept is ook hier grootverpakkingen, alleen heb je geen pasje nodig. Het deel van ons boodschappenlijstje dat we niet in grootverpakking nodig hebben bewaren we voor een volgende supermarkt. Ze hebben hier ook de Big C en de Tesco Lotus als grote supermarkten waar alles te koop is. Verder zijn er veel 7 Elevens. Kleine winkeltjes met vooral frisdrank, snoep en chips en wat basics.

We rijden door naar de oude stad Sukothai die nog een flink stuk afligt van de nieuwe stad. Hier ligt ons hotel het Sriwilai Sukothai. Een erg mooi complex. We hebben kamers naast elkaar en Gilles gaat bij opa en oma slapen.

Dan naar het zwembad. Jan blijft eerst op de kamer, want hij heeft last van vocht in zijn benen en zijn medicatie hiervoor is blijkbaar niet meegekomen, dus beentjes omhoog. Het zwembad water is lekker warm, het bad groot en het kijkt uit op een oude stoepa en rijstvelden. Met een pina colada er bij houden we het tegen half zeven vol. Jan komt ook langs. Het vocht is al een heel stuk weggetrokken gelukkig.

We gaan eten bij het restaurant van het complex. Er staat zelfs friet en pasta op de kaart. Dieks hamburger is niet erg lekker. Het brood is paars ( net als Grietjes rijst) en het vlees taai. Steeds als we iets met rundvlees bestellen is het niet lekker. Blijkbaar zijn de koeien hier pezig en niet gemaakt voor consumptie. Al lopen er genoeg zwart witte exemplaren rond. Met de frietjes zijn de kids erg blij na een paar dagen witte rijst. Tja als je niet lokaal wilt eten dan eet je maar niet hoor.

Na het eten fietsen Erik en Renée nog even op de leenfietsen van het hotel richting oude stad. Het is verder dan gedacht en nog steeds 37 graden buiten dus bloedheet zodra je stil staat en dus gaan we terug naar het hotel. Nog een kop thee en dan naar bed