Dag 18 Drake Bay (Corcovado NP) - Reisverslag uit Drake Bay, Costa Rica van Renée Pol - WaarBenJij.nu Dag 18 Drake Bay (Corcovado NP) - Reisverslag uit Drake Bay, Costa Rica van Renée Pol - WaarBenJij.nu

Dag 18 Drake Bay (Corcovado NP)

Blijf op de hoogte en volg Renée Pol

28 Augustus 2017 | Costa Rica, Drake Bay

Dag 18 Drake Bay (Corcovado NP)
28 augustus 2017

Om vijf uur gewekt worden door dik honderd acheponnissen die de boom bij ons lodge weer met heel veel kabaal verlaten. Ach het kan minder. Gelukkig slaapt de rest er doorheen. Gisteren heeft het tot in de nacht geregend, maar vannacht heeft het niet zo gespoeld als anders, wat gunstig is voor het snorkelen. Gisteren begrepen we dat we om 7.15 op het strand moesten zijn. Vandaag blijkt dat 7.00 uur te zijn en dus proppen we snel ons eten naar binnen en lopen naar het strand, waar het vol staat met mensen die met de 7.15 uur boot terug naar Sierpe willen.

We krijgen te horen dat we bij Piccolini Tours eerst flippers moeten passen. En dus lopen we weer omhoog. We lopen te ver een zien twee rode Macaw ara's in een tuin zitten ( ze zijn altijd in paartjes ook als ze overvliegen). Wd maken snel foto's en lopen dan terug, passen flippers vullende registratie voor het nationale park in en lopen om 7.30 weer terug naar het strand. We hadden ons dus niet hoeven haasten met het ontbijt.

Om kwart voor acht varen we weg. De zee is een stuk kalmer dan gisteren. Onderweg stoppen we voor jan van genten. Ze blijken vaak in grote getale in zee te duiken als dolfijnen aan het vissen zijn. En na een tijdje zien we één dolfijn op springen en we zien de vin van één dolfijn. Ze zijn vooral onder water aan het eten en dus varen we door. We hebben heel kort een walvis gezien toen we net onderweg waren, maar nu varen we door tot we bij een moeder en jong walvis komen. We volgen ze een hele tijd. Ze zitten dicht bij Caño Island omdat het jong het diepe water nog niet in kan. Behalve regelmatig aan de oppervlakte komen, gebeurt er niet veel spannends.

Dan gaan we snorkelen, ook Diek gaat het proberen. We moeten allemaal een zwemvest mee om op te drijven. Fijn, anders hadden we er om gevraagd. Onder ons zitten vooral veel rotsen met vissen in allerlei kleuren. Het zicht is aardig goed. Na een tijdje zien dd gidsen een caret schildpad en even later spot Erik een kleiner exemplaar dat naar dd oppervlakte komt en daar even rondzwemt. We kunnen hem aanraken als we zouden willen. Wat gaaf zeg. Later zien we nog een schildpad. Ook zien we een grote gele blowfish, papegaai vissen en heel veel andere mooi gekleurde vissen. De gidsen duiken naar beneden voor een foto van een murene. Aan de oppervlakte zien we hem niet Frédérique en Erik gaan eerder terug naar de boot. Als Diek aan boord is, gaat Erik weer snorkelen.

Na de eerste snorkelsessie gaan we naar het strand op Caño Island. We mogen alleen op het strand blijven. Erik en de kids gaan zwemmen terwijl Renée toekijkt vanaf een boomstam waar tientallen heremiet kreeftjes met hun schelpenhuisje rond krioelen. Zolang ze niet over voeten lopen, is het prima. We drinken en snoepen wat en gaan dan weer aan boord voor snorkelsessie 2.

Dit keer gaat Diek de hele tijd mee aan de hand van Erik de rotsen en vissen zitten nu dieper. We zien veel vissen maar ze zijn verder weg. Hier zouden ook roggen en haaien kunnen zitten, maar die zien we niet. Wel horen we continue het geluid van de walvissen; ieuwieuw ieuw. Tegen het einde van het snorkeltochtje zien we nog 3 flinke schildpadden op de bodem liggen. Echt gaaf.

Terug in de boot varen we naar het vaste land. We gaan naar een strand waar een rotspartij voor ligt die die golven breekt, waardoor de zee bij het strand heel rustig is. We hebben een lunchbreak van een dik uur die de kinderen bijna volledig in de zee doorbrengen. In de bomen bij het strand zitten verschillende paartjes papegaaien. Ze zijn helemaal rood, met blauw een geel. Ze noemen ze Rode Macaws en ze maken een enorme herrie. Ze vliegentijd in paartjes en je hoort ze al van verre aankomen. Bij onze lodge vliegen ze ook steeds over.

De lunch bestaat uit twee salades, fruit, brood met ham, kaas en groenvoer, water en sap. Het smaakt prima. Na de lunch settelen we ons op het strand terwijl we naar de spelende kinderen kijken. Het is enorm warm en de zon schijnt volop. Uiteindelijk varen we terug naar Drake Bay. We relaxen inde hangmat, pakkende meeste spullen alvast in voor morgen en Gilles en Renée halen ijsjes. Het regent even heel kort en is dan weer droog.

We eten weer bij Claudio's grill en als Dieks burger gebracht wordt, blijkt dat ze toch ook gewone frites hebben en dus bestellen we een portie voor Gilles. Twee dagen geleden krijg hij nog wedges ipv frites. Terwijl we eten breekt er een bui los. Renée zit precies onder een lek in hef dak en verplaatst. Uiteindelijk blijkt het overal licht te lekken en vertrekken ook wij naar binnen, waar we nog een koffie nemen.eenmaal buiten blijkt de regen bijna over en wandelen met plu droog terug.