Dag 22 San José - Panama Stad - Amsterdam - Meppel - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Renée Pol - WaarBenJij.nu Dag 22 San José - Panama Stad - Amsterdam - Meppel - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Renée Pol - WaarBenJij.nu

Dag 22 San José - Panama Stad - Amsterdam - Meppel

Blijf op de hoogte en volg Renée Pol

02 September 2017 | Panama, Panama-stad

Dag 22 San José - Meppel
1 &2 september 2017

We zijn al weer vroeg op. Erik besluit toch nog maar even naar de gym te gaan, maar komt er achter dag behalve 1 loopband alle apparaten stuk zijn. Er zijn meer gegadigden dus hij houdt het na een kilometer of vier voor gezien. Daarna gaan we collectief het bubbelbad in met schuim. De kids vinden de enorme bergen schuim helemaal leuk.

Het ontbijt is niet echt lekker. Ze bakken zelfs geen eitjes en kip fajitas met nacho's als ontbijt is ook geen goed idee. Dus toast en fruit it is. We kiezen een tafeltje buiten bij het zwembad in de zon. Binnen zit een of ander sportteam van de Kolbi ploeg. Geen idee welke sport. Na het ontbijt checken we uit en gaan richting vliegveld. We rijden de afslag tankstation, waarvoor een flinke file staat pardoes voorbij. Via de volgende afslag en terug rijden, blijkt gezien het vaststaande verkeer echter een veel snellere optie. Lang leve google maps. We tanken de auto af en rijden dan door naar Aoex/ Budget. Er staan nu ruim voldoende auto's. De zomerpiek lijkt over.

We leveren de auto in en hoeven maar kort op de shuttle naar het vliegveld te wachten, waar we om kwart over tien zijn. Ook daar gaat alles vlot en binnen 30 minuten zijn we door de douane. Frédérique besteedt onze laatste colonnes en haar laatste vakantiegeld aan een roze dolfijn met opschrift Costa Rica. Gilles heeft zijn 'vakantiegeld' bewaard en wil er euro's voor om een spel te kunnen kopen voor de Nintendo.

We gaan maar vast bij de gate zitten wachten. Gilles belt met de gratis wifi nog met een vriendje en dan is het tijd voor de vlucht naar Panama Stad. We vertrekken met vertraging maar we hebben 4 uur overstap tijd in het programma ingebouwd dus geen stress. Boven Panama Stad hebben we een heel goed uitzicht op het Panama kanaal, dat eigenlijk niet zo lang blijkt te zijn. Panama is maar een smal landje. Met veel delta.

In Panama Stad gaan we naar het foodcourt voor lunch/diner. We vliegen over drie uur (om 18.45 uur) naar Nederland. De ééneen burger vsn de Carls Junior, de ander frites van de Chester Chicken en wij roerbak noodles met kip van de Wok en een ijsje van Häagen Dasz toe. Burger met per solo pan, carne ketchup i mayonesa blijkt erg moeilijk te zijn. Op de eerste zit kaas en op de tweede zit mosterd. En dat gaat Diek echt niet eren. Nummer drie is goed. Twee burgers van 10 dollar per stuk worden zo weggeknikkerd. Zonde hoor.

We zitten al vroeg bij de gate voor onze KLM vlucht naar Nederland. We zitten bijeen stopcontact en laden telefoons en iPads nog even op, al kan dat ook in het vliegtuig. Eenmaal aan boord hebben we een goede vlucht en proberen we allemaal wakker te blijven zodat we nacht overslaan en zaterdagavond flink moe op tijd naar bed kunnen en zo hopelijk minder last van jet leg krijgen. De vlucht duurt 10 uur en we kijken film na film. Het laatste uur vallen de kids dan toch in slaap. Renée had eerder al een tijdje gedoezeld.

Na een goede vlucht landen we een half uur te vroeg op Schiphol. Ook hier verlopen de koffers en douane vlot en als we om dik één uur bij de Valet Parking staan, zijn George en Tim daar ook om de auto te brengen voor hun vakantie naar Portugal. Leuk dat we opa nog even zien!
In de auto naar huis vallen de kinderen al gauw in slaap en ook Erik doezelt regelmatig even weg. Tegen drieën zijn we terug in Meppel na wederom een prachtige vakantie.

• 04 September 2017 - 12:19

Jan:

Wat en geweldige vakantie hebben jullie gehad! Bedankt voor het leuke verslag!
    Zelf gaan we eind oktober naar Costa Rica.