Meppel-san José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Renée Pol - WaarBenJij.nu Meppel-san José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Renée Pol - WaarBenJij.nu

Meppel-san José

Blijf op de hoogte en volg Renée Pol

09 Augustus 2017 | Costa Rica, San José

Dag 1 Meppel - San José
9 augustus 2017

Iets na half negen rijden we eg, eigenlijk aan de late kant. Onderweg hebben we geen oponthoud en we rijden op Schiphol eenvoudig door naar valet parking tegenover de aankomsthal. Formuliertje ondertekenen, sleutel inleveren en 5 minuten later staan we in de vertrekhal. Wat een superservice en maar een paar tientjes duurder dan P3 maar wat een gemak.

3 Uur van te voren aanwezig is niet gelukt, maar 2,5 uur wel. Snel de koffers afgeven en de rij aldaar is relatief kort. Bij de paspoortcontrole hebben e minder geluk. Het is daar zo druk dat als wij bijna aan de beurt in om door de tassen scanners te gaan, alles dichtgegooid wordt omdat de rijen voor de paspoort controle er achter te lang worden. En dus staan we dik 20 minuten stil op dezelfde plek voor we door mogen.
Dan lopen we naar de McDonald's voor lunch. De kids gaan nog even de speelhoek in en dan lopen we naar het vliegtuig.

De vlucht zelf verloopt prima. Er wordt 11 lang niet geslapen, alleen maar film gekeken behalve door Renée. We hebben 3 kindermaaltijden besteld, en eerst worden er frites met een broodje hamburger met mayo en ketchup geserveerd en later pizza. Zelfs Renée die nooit eet in het vliegveld eet wat frietjes De buren zijn jaloers en delen graag mee in ons eten. In Panama stad bestellen we er wat te eten bekijken we de winkeltjes en dan aan boord voor de vlucht naar San José. De kinderen zijn inmiddels hondsmoe. In Nederland is het dik twee uur en ze hebben nog niet geslapen. Bij het instappen hebben we al drie kwartier vertraging en dan staan we ook nog eens bijna een uur stil op de startbaan. Eerst valt Gilles in slaap en dan volgt ook Frédérique. Een uur na vertrek landen we weer en zijn we op de plaats van bestemming. Als we Diek wakker maken schreeuwt ze alle bij elkaar. Ze is niet het enige huilende kind dat ruw in de slaap is gewekt. Dan in de lange rij voor de paspoort controle. Uiteindelijk orden we er met de kinderen nog wel uitgehaald, maar dat schiet nog minder op dan de gewone rij. Onze koffers ijn al van de band gehaald en kunnen e zo meenemen.

Eenmaal buiten is het busje van budget zo gevonden, maar horen we van de dame daar dat de bestelde Rav4 er niet is en dat e alleen een Bego voor ons hebben en klasse kleiner. Lekker dan het geld is al 2 maanden geleden geïncasseerd. Eenmaal bij de verhuurdesk blijkt dat er niemand van APEX is en ze de papieren aan budget hebben gegeven om af te handelen dus we kunnen ook niets beginnen. We tekenen met met het de opmerking dat we de auto niet accepteren en spreken af de volgende ochtend om acht uur terug te komen als er iemand van APEX is.

D bagage past amper in de auto de kids zitten omgeven door tassen op de achterbank dit is waardeloos en gaan we niet accepteren.