Dag 15 Los Quetzales NP - Dominical - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Renée Pol - WaarBenJij.nu Dag 15 Los Quetzales NP - Dominical - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Renée Pol - WaarBenJij.nu

Dag 15 Los Quetzales NP - Dominical

Blijf op de hoogte en volg Renée Pol

24 Augustus 2017 | Costa Rica, Dominical

Dag 15 Los Quetzales NP - Dominical
24 augustus 2017

We hebben prima geslapen in deze frisse omgeving. De natte kleren (van de nightwalk in Monteverde) die voor de kachel hangen, zijn allemaal droog geworden en ons uitzicht is weer prachtig.
We ontbijten met stokbrood uit de oven met hagelslag, pan tosti's en pannenkoeken van gisteravond. Best fijn om eens een keukentje te hebben.

Na het ontbijt pakken we de auto in en gaan we iets verderop naar een steengroeve waar vaak quetzals moeten zitten. Niet dus. Ook op een andere plek zit niets. Omdat we ze in Monteverde al gezien hebben geven we het op en brengen de sleutel terug en gaan door naar de ingang van het national park Los Quetzales. Onderweg weer allemaal waarschuwingsbordjes voor tapirs. We zien er geen wel een opgezet exemplaar bij de parkingang. De rangers spreken geen Engels en leggen ons de wandelroute van 4 km uit. Het begint inmiddels te regenen en de kids hebben geen zin in de wandeling. Wij hopen de tapir te zien en gaan toch. Ook trekken we voor het eerst een jas aan onder de regenjas. Het is echt fris hier. Zo'n 9 graden. We zijn de enige wandelaars en proberen steeds te fluisteren, maar zien alleen een kolibrie. Frédérique is totaal niet blij met het gewandel. Gilles is stronteigenwijs en probeert een enorme blubberplas via het midden te bedwingen ipv van de kant waar wij allemaal droge voeten houden. Hij staat tot over zijn enkels in de drek en later gaat het weer mis. Hoe komt hij toch zo eigenwijs, zijn wij ook niet :o) .

Terug bij de auto gaan de blubberschoenen uit en gaat voor het eerst deze vakantie de kachel in de auto aan. We zitten op 3.200 meter en moeten de berg helemaal af naar zee. Een tocht door de regen, maar ook door een enorm mooi groen landschap. Onderweg zien we een auto op de kop inde sloot liggen nadat er een wiel afgelopen is. Het eerste ongeluk dat we zien. Een kleine twee uur later komen we in Dominical waar het 20 graden warmer is en we het smoor heet hebben in onze lange broek en lange shirts. Op het marktje kopen we een ketting en armband van schildpadden voor Diek en gaan dan naar de Villa's Rio Mar. Een mooie accommodatie. Terwijl we bij de receptie staan checkt er een Nederlands gezin in met 3 jongens van 11, 9 en 6 jaar. De kinderen spelen de hele middag met ze in het zwembad. Als we bij het zwembad liggen komt er nog een Nederlands gezin met grotere kinderen en een gezin met een meisje en een jongetje. Frédérique speelt met het meisje. Wat fijn voor dd kinderen om eindelijk eens Nederlandse kindjes tegen te komen. Deze mensen hebben allemaal via reisorganisaties geboekt en wij hebben alles zelf geboekt. Blijkbaar kiezen de reisorganisaties allemaal een beetje voor dezelfde hotels. Maar we horen van de Nederlanders naast ons dat ze in Monteverde via Riksja kidstravel in Monteverde in een hele basic B&B zaten dan was Fonda Vela met zwembad nog niet zo gek. De kinderen vermaken zich uren in het zwembad en 's avonds in het restaurant zijn de buren er ook weer en dus wordt er weer gespeeld. Morgen zijn ze hier ook nog, maar gaan ze surfles nemen en wij doen een dagje niets.