Dag 3 Cahuita - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Renée Pol - WaarBenJij.nu Dag 3 Cahuita - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Renée Pol - WaarBenJij.nu

Dag 3 Cahuita

Blijf op de hoogte en volg Renée Pol

11 Augustus 2017 | Costa Rica, Cahuita

Dag 3 Cahuita
11 augustus 2017

Slapen is nog steeds geen succes. Om drie uur staat een bange Giles in de kamer; er vliegt een vleermuis rond. En dus wisselen Giles en Renée van bed. Maar het slapen is el een beetje klaar er wordt nog wat gedommeld, maar om half vijf zijn er twee kids en een moeder wakker. Tassen inpakken voor het snorkelen en wandelen dan maar. Het weer is niet best. Regen en onweer. Om half acht zitten we aan het ontbijt dat heerlijk is. We hebben allemaal een bord met mini american pancakes en verder ei, toast en fruit. Op naar Willies tours in Cahuita. Daar horen we dat de tour tot tien uur uitgesteld wordt. Met onweer gaat men de zee niet op. We gaan terug naar ons huisje en dommelen nog wat in de hangmat. Dan weer op weg. Eerst langs de winkel wantErik heeft slippers vergeten mee te nemen. Het worden geel grijze havaianas. De keuze is maat 44 is take it or leave it.

Bij Willies horen we dat de tour doorgaat dus op naar de haven. Inmiddels is het droog en dat blijft het de rest van de dag. Onze snorkelgids David is een Nederlander. Op de eerste snorkelplek vindt Frédérique het allemaal wel erg spannend en eng en dus zwemt Erik met haar naar de boot terug om het even later nog eens te proberen. Gilles vind het geweldig en spot ook van alles. Het zicht is door de regen niet super helder maar we zien heel veel verschillende gekleurde vissen en koraal. Dan weer in de boot naar de tweede snorkelplek. Hier is de stroming heel erg sterk. Wel zijn er enorme scholen gele vissen en hele grote vissen en veel prachtige rode vissen. Renée wordt moe van de stroming en gaat terug naar de boot. Gilles zwemt met een zwemvest dus die heeft er geen last van. Op de boot krijgen we ananas en chocolade en we varen naar de kust bij Punta Cahuita voor onze wandeling met gids door Cahuita NP.

Op de picknick plek kleden we ons om, pakken een broodje en worden met een bezoek verrast door een wasbeer die zich niets van ons aantrekt. Ook zit er vlak naast onze tafel een slang die op een takje lijkt gelukkig niet gevaarlijk is, maar echt niet opvalt. Iets verderop ligt een gele viper een dodelijke slang. De parkranger zit er vlak bij om de toeristen in de gaten te houden. Onze gids Kelly spot van alles. En leguaan in een boom, vele brulapen en kapucijner aapjes. Nog 3 gele vipers, krabbetjes in schelpjes en holletjes, 3 luiaards, twee en drievingerig een basiliek ( gekko die over water kan lopen). We hadden meer dan de helft van de dieren niet geien als hij niet mee geweest was. Ik had gelezen dat een gids hier echt niet nodig is. Qua route klopt dat, maar qua spotten is dit toch veel mooier met gids.

Terug in Cahuita drinken we nog wat en dan naar ons huisje. Erik en Giles gaan voetballen en Renée hardlopen at niet meevalt bij 28 graden en een hele hoge luchtvochtigheid. Als Erik met de kinderen naar het zwembad gaat komt Renée ook net terug en dus gaan we samen.
's Avonds gegeten in Cahuita in een restaurant met nogal lekkere maar luide salsa muziek. Wat wel bijzonder is is dat de bevolking hier langs de kust negroïde is, net als in Belize en Livingston. Een overblijfsel van het slaven verleden.

Om acht uur valt Diek bijna in slaap aan tafel en ook de rest is moe na een lange dag en dus liggen we er weer vroeg in. Hopen op een langere nacht zodat we in het juiste ritme komen.