Dag 27/28 Banff - Calgary - Amsterdam - Meppel - Reisverslag uit Calgary, Canada van Renée Pol - WaarBenJij.nu Dag 27/28 Banff - Calgary - Amsterdam - Meppel - Reisverslag uit Calgary, Canada van Renée Pol - WaarBenJij.nu

Dag 27/28 Banff - Calgary - Amsterdam - Meppel

Blijf op de hoogte en volg Renée Pol

17 Augustus 2018 | Canada, Calgary

Dag 27/28
16/17 augustus 2018
Banff - Calgary - Amsterdam

We staan om half acht op. De Schiphol taxi heeft nog ge-sms’t en ge-appt over ons vluchtnummer. Dus dat komt vast ook goed. Het ontbijt is weer continental, maar we hebben nog ham, kaas, smeerkaas, crackers en activia over om er wat lekkers van te maken al vinden Jan en Erik de zoete broodjes ook prima.

Om tien over negen gaan we op pad en verlaten we Banff. We zijn mooi op tijd en maken nog een kleine detour richting Peter Lougheed NP. Helemaal halen we het niet, maar de eerste twee NP’s op de route wel. We hebben op deze route aan het begin van de vakantie heel veel wild gezien. Nu zien we 2 eekhoorns en een paar kraaien. Story of our trip. Als we later weer op weg naar Calgary zijn op de Interstate 1 spotten we meerdere hertjes en een soort kraanvogels. Ha ha snelweg vs. Nationaal Park 1-0.

Ook vandaag is het bewolkt door de rook van dd bosbranden. Hoe dichter we Calgary naderen hoe erger het wordt. Op een gegeven moment lijkt het wel mist.

In Calgary op het vliegveld zetten we pa, ma en de kids eerst bij KLM af. Wij gaan nog tanken en de auto inleveren. Dit laatste is een halve kilometer van de incheckbalie, dus beter zo. We zijn we direct aan dd beurt. Dit keer geen schade in Canada. Tien jaar geleden lag de camper over de hele lengte open en zaten we dik in de prijzen.

Het inchecken gaat heel snel, we zijn direct aan de beurt en ze halen een rolstoel voor mama op. Dat gaat sneller dan lopen, al is het maar een klein vliegveld. Gilles doneert zijn voetbal aan de kerk. Die maken er arme kindertjes blij mee. Dan door de controle. Het duurt even want Jan mag niet door de poortjes met zijn pacemaker en daarna slaat de scanner aan op waarschijnlijk zijn hart medicatie. Alle bagage moet één voor één door gekeken worden.

Maar verder niets aan de hand en dan kunnen we verder. We kopen nog parfum bij de tax free en dan naar het foodcourt. Gilles wil crackers met vlokken, Diek een burger met friet bij dd A&W, Jan en Erik een broodje van de Subway en Grietje en Renée roerbak met noedels van de Thai en dan ook nog koffie van de Starbucks. Alleen de Indiër hebben we niet gehad. En ook de Chili’s niet.

Dan gaan we richting de gate. De kids leven zich uit op de kinderspeelruimte en doen tikkertje en verstoppertje in/achter allemaal grote plastic beesten. Er doet nog een Nederlands kindje mee. Het speelgebied is waarschijnlijk bedoeld voor kleiner grut maar dat is er niet op 1 klein kindje na dat het allemaal prachtig vindt. Het is al snel tijd om an boord te gaan. Iedereen zit er vlot en en iets na drie uur staan we op de startbaan. De piloot vertelt dat we voor op schema liggen en over 7.55 uur op Schiphol zullen zijn. Dat is een uur minder dan gepland. De vlucht verloopt voorspoedig. Al slaapt geen van ons zessen. We kijken films of proberen wat te slapen. Om 7.06 landen we op de Polderbaan. Dan nog een kwartier rijden naar de gate. Voor Grietje hebben we assistentie geregeld in het vliegtuig. Maar toen bleek dat de gene die ons incheckte in Calgary, dit ook al voor ons had gedaan. Op Schiphol gaat Renée met Jan en Grietje mee op een golfkarretje. Levensgevaarlijk iedereen kijkt op zijn telefoon en heeft geen idee dat er karretjes rondrijden. Hoe vaak onze chauffeur wel geen excuse me, sorry heeft geroepen. Het was een flink eind lopen dus goed dat pa en ma dat niet hoefden te doen. Met de assistentie service kom je ook langs de privium douane zonder wachttijd. Wij waren dus in no time bij de bagageband terwijl Erik en de kids nog flink lang in de rij voor de paspoortcontrole hebben gestaan. Tegen de tijd dat zij er waren, was alle bagage er al. Door de douane, nog een broodje bij la Place en in de taxi naar Meppel. Om kwart over tien zijn we weer thuis. Na een bak koffie brengt Erik Jan en Grietje naar Ruinen. Diek en ik pakken 3 uurtjes slaap. De jongens blijven de hele dag wakker en slaan een nacht over.