Dag 14 Monteverde - Los Quetzales NP - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Renée Pol - WaarBenJij.nu Dag 14 Monteverde - Los Quetzales NP - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Renée Pol - WaarBenJij.nu

Dag 14 Monteverde - Los Quetzales NP

Blijf op de hoogte en volg Renée Pol

23 Augustus 2017 | Costa Rica, San Gerardo

Dag 14 Monteverde - Los Quetzales NP
23 augustus 2017

Als we het dorp om negen uur uitrijden blijkt een te hoge vrachtwagen de elektriciteitskabels met paal en al uit de grond te hebben gerukt en de straat ligt bezaaid met elektriciteitsdraden die hier allemaal bovengronds hangen. We kunnen er niet langs, het lijkt net te zijn gebeurd, staan vooraan, maar weten ook niet hoe we de berg af kunnen. De lokale VVV dan maar. Die weten een gravel pad en dan zijn we om de ellende heen. De hele berg af is onverhard, maar het uitzicht op nevelwoud, bergen en de binnenzee is fantastisch. Op de heenweg hebben we alleen maar door de wolken en regen gereden en zagen we niets.

We zijn nu in een uur beneden. Berg op duurde aanzienlijk langer. De weg leidt langs highway 1 en de binnenzee naar San José. Een groot deel dat vierbaans is, is tolweg. En we rijden dezelfde weg door de stad als op onze eerste dag. Onderweg stoppen we bij de Wallmart voor boodschappen, waar ze ook lekker snoep hebben wat we de rest van de vakantie niet weer gezien hebben. Met een reisdag van zo'n vijf uur stoppen we bij de Mac voor milkshake Mc Flurry's en hamburger en frites. Was het in Monteverde koud met 19 graden, in San José is het al weer 32 graden. Dat verandert echter snel als we berg op richting Los Quetzales/ San Gerardo de Dota rijden. Het begint te regenen en als we bij Meriam's eethuisje zijn voor de sleutel van de Quetzal Valley cabins is het 11 graden. We vragen ons af waar we terecht komen, maar we krijgen een houten huisje ( nr.4) met een fantastisch uitzicht over de nevelwoud vallei. We hebben twee slaapkamer met plek voor 7 man, een keuken eetkamer en een kachel. Heerlijk die warmte. We hangen alle natte spullen van de avondwandeling ervoor en zetten de schoenen ervoor in een poging om alles droog te krijgen.

Erik en Renée gaan het terrein verkennen en lopen heuvel af naar het riviertje. Er zijn 4 huisjes en wij hebben echt de gene met het mooiste uitzicht omdat we het hoogst op de berg zitten. Voor ons huis zitten vogels in de boom te schuilen voor de regen. We zien geen quetzals.

Voor het avondeten probeert Erik pannenkoeken te bakken, maar alle drie de pannen zijn zo slecht dat pas de laatste vier een beetje heel uit de pan komen. Ach de mislukten zijn altijd het lekkerst.....
Erg veel eten we niet na de Mac lunch. Wel drinken de kids kop na kop warme chocolademelk. Nesquick en een magnetron; een mooie combi. Wij houden t bij rosé. We doen een spelletje kolonisten (dobbelspel) en gaan al op tijd naar bed. We liggen er hier vaak al vroeg in. Ondanks de kachel is het koud op de kamers we slapen onder 4 dekens.