Mountain Zebra NP - Graaf Reinett - Reisverslag uit Graaff-Reinet, Zuid-Afrika van Renée Pol - WaarBenJij.nu Mountain Zebra NP - Graaf Reinett - Reisverslag uit Graaff-Reinet, Zuid-Afrika van Renée Pol - WaarBenJij.nu

Mountain Zebra NP - Graaf Reinett

Blijf op de hoogte en volg Renée Pol

13 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Graaff-Reinet

Dag 22 Zaterdag 13 augustus 2016
Mountain Zebra NP - Graaf Reinett

Omdat we buiten het kamp zitten mogen we eerder dan de gate times, 7 uur, op pad. Uiteindelijk zitten we toch gewoon om zeven uur in de auto want inpakken in het donker is hier niet fijn. We besluiten om de sleutel eerst naar de receptie te brengen omdat we niet weten of we voor 10 uur terug zijn. We rijden richting Rooiplaat waar we enorme kuddes blesbokken zien ook zijn er veel Tommies (Thompson gazelle), struisvogels en zwarte gnoe's met hun witte staarten. Als we afslaan richting Ubejane loop zegt Gilles die voorin op schoot ziet dat hij een leeuw ziet. We pakken de verrekijker er bij en ja hoor een mannetjesleeuw. Wat goed gespot. Hij ligt vlak bij een waterhole en blijft rustig liggen als de blesbokken in zijn buurt komen. Als we verder rijden vertellen we de mensen die we tegenkomen waar ze de leeuw kunnen vinden, want zo lang wij staan te kijken komt er niemand langs. Op de Ubejane loop zien we ook gemsbokken, wat een enorme lange horens hebben ze toch. De Tommies springen meters in hoogte als Diek roept spring gaat het dier omhoog. Een leuk spelletje. Na de loop rijden we terug naar de receptie. Het is inmiddels half elf daar horen we dat er nog een tweede mannetje achter de bosjes lag, we hebben flink gespeurd maar niets gezien. Ach 1 leeuw zelf spotten is ook gaaf.

We besluiten om ook de Kranskoploop nog te rijden. We dachten dit vier jaar gelden ook te hebben gereden, maar dan maar een klein stukje het is een prachtige route. We zien verschillende elanden, een Kaapse buffel twee jakhalzen en natuurlijk veel hertachtigen. Jammergenoeg zien we geen zwarte neushoorns.

Om twaalf uur rijden we naar Graaf Reinett. Onderweg zien we regelmatig blesbokken, Tommies en hartebeesten. We slapen in het Drostdy hotel, wat een heerlijke luxe en wat een prachtige kamers met wederom een balzaal als badkamer. We gaan naar het zwembad. Het water is ijskoud, maar de ligbedden zo in de zon zijn erg fijn. Diek springt natuurlijk wel het water in, de rest voelt met de tenen, maar verkiest de zon. Aan het einde van de dag gaat Erik sporten in de gym. Om half zeven hebben we in het restaurant van het hotel gereserveerd, volgens diverse websites het beste restaurant in town. Voor het eerst in weken doen we ons best om er netjes uit te zien en gaat de make- up weer eens op. Het restaurant is inderdaad erg goed. Natuurlijk nemen we de springbok carpaccio vooraf : o) voor Gilles zijn er wafels dus ook hij blij. We genieten van de maaltijd en besluiten hier morgen weer te gaan eten. Op de kamer zien we Elis Lightlee goud winnen. Geen BVN dit keer maar wel 7 zenders met de verschillende Olympische sporten en 1 met voetbal.

• 15 Augustus 2016 - 22:00

Riny Leewering:

heel erg leuk verslag.wij gaan in november naar za.
    waarom hebben jullie voor de emirates gekozen en niet rechtstreeks met klm?
    groet Riny

• 15 Augustus 2016 - 22:14

Renée Pol:

Dag Riny,

Vorig jaar naar Sri Lanka ook met Emirates gevlogen dn wardn super tevreden meer beenruimte dan KLM pasr jasr geleden wel rechtstreeks met KLM gegasn, maar prijs verschil was 400 euro per ticket en dat keer 4 vonden we edn makkelijke keuze. Heel veel plezier op jullie reis. Weet je al wat jullie route gast worden?

Groeten Renée