Johannesburg - Punda Maria Restcamp (Krugerpark) - Reisverslag uit Punda Maria, Zuid-Afrika van Renée Pol - WaarBenJij.nu Johannesburg - Punda Maria Restcamp (Krugerpark) - Reisverslag uit Punda Maria, Zuid-Afrika van Renée Pol - WaarBenJij.nu

Johannesburg - Punda Maria Restcamp (Krugerpark)

Blijf op de hoogte en volg Renée Pol

26 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Punda Maria

Dag 3 Dinsdag 26 juli 2016
Johannesburg - Punda Maria Restcamp (Krugerpark)

Renée was al vroeg wakker door een hels kabaal; het bleek buiten te stormen en te hagelen wat een enorm gerikketik veroorzaakte. De rest slaapt heerlijk door en wordt dik na achten wakker. An een douche en de bagage bijeen te hebben gepakt gaan we naar het restaurant voor ontbijt. Voor 12 euro p.p. mogen de kids mee eten en doen we ons te goed aan een enorm uitgebreid ontbijt met eieren, pannenkoeken, fruit en vele verschillende broodjes. Om tien uur rijden we weg. De plannen voor Pretoria laten we voor wat ze zijn omdat wij er al eens geweest zijn en de kinderen niet veel belang hechten aan een voortrekker monument of oude koloniale huizen.
Achteraf maar goed ook want we hebben 6 uur reistijd en we moeten om half zes in het kamp zijn wat zo'n tien kilometer van de gate ligt die om half zes sluit. We maken een toiletstop bij een tankstation en stoppen in Polokwane bij de Mall of the North om bij Checkers boodschappen te doen en te pinnen. Ondanks dat we het lijstje verdeeld hebben en ons best doen zo snel mogelijk te shoppen zijn we pas na 1,5 uur terug bij de auto en als we om drie uur wegrijden en weten dat we nog 3 uur te gaan hebben beseffen we dat we nooit op tijd gaan komen. Gelukkig heeft Renée zich weer uitgebreid voorbereid en weet ze dat je ook een late arrival aan kunt vragen tegen betaling en dus bellen we met de receptie. Geen punt als we 20 kilometer voor we er zijn bellen, sturen ze iemand naar de gate om ons te halen. Kosten 200 rand, 13 euro die we er graag voor over hebben om alsnog in Punda Maria te kunnen slapen. We proberen flink door te rijden maar door laaghangende mist, wegwerkzaamheden een tweebaansweg en vele vrachtauto's voor ons die amper in te halen zijn, schieten we amper op. Om zes uur zijn we bij de gate en niet lang daarna komt onze redder in nood aanrijden. Onderweg steken er nog een aantal impala's over. Het is inmiddels pikkedonker dus we hebben een gratis night drive :o)
We worden rechtstreeks naar onze huisjes gebracht die naast elkaar liggen. De één met en de ander zonder keuken. We nemen onze intrek in het 3- persoons huisje met keuken en halen alleen de handdoeken uit het andere huisje.
Uiteindelijk zitten we iets na achten aan een wijntje en gehaktballen met bloemkool, broccoli en sla. Appelmoes verkopen ze hier alleen in de babystelling, maar de smaak is als thuis en op het etiket staat een appel dus hebben de kids niets door.
Om een uur of tien gaan we naar bed. Om zes uur is de gate open en willen we op pad om dieren te spotten.