Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Renée Pol - WaarBenJij.nu Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Renée Pol - WaarBenJij.nu

Los Angeles

Blijf op de hoogte en volg Renée Pol

01 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Dag 27; 30 juli 2014 Los Angeles

Vandaag gaan we met zijn viertjes naar Disneyland. Jan en Grietje blijven bij de camper. Vanaf het RV park nemen we de ART shuttle naar Disney. Tegen tien uur zijn we er en we kunnen kiezen uit twee parken. Wij gaan voor de standaard Disney met de voor de kinderen herkenbare figuren. We rekenen 96 dollar p.p. Voor ons af en 90 voor de kids en komen in een enorme mensenmassa terecht. Dan kan er ook wel een groots vuurwerk af.

We gaan eerst naar een soort safari rondvaart waarbij we allemaal dieren zien. Helemaal geweldig natuurlijk en er zijn ook koppensnellers en dus kan oma als we terug zijn nog vaak het verhaal vertellen over de vriend van haar vriendje bij de koopvaardij die door de koppensnellers gedood en misschien wel opgegeten is. Dan door naar Splash Mountain. terwijl we in de rij van 50 minuten staan te wachten komen we langs de Fast Pass machines. renée glipt zeer tegen de zin van Erik uit de rij om uit te zoeken hoe het werkt. Je stopt je toegangskaarten in de machine en krijgt een kaartje terug met een tijdsvak waarop je in de attractie mag en de hele wachtrij voorbij kunt lopen en voorrang krijgt op iedereen die in de rij staat. Onze kaartjes zijn geldig tussen één en twee uur. De attractie zelf was leuk maar ook wel erg spannend en een beetje nat. De wildwaterbaan duurde veel langer dan gedacht er was nog een hele grot met allemaal zingende sprookjesfiguren.

Daarna nog wat andre attracties gedaan en wat gegeten en toen mochten wij weer via de snelle rij, langer dan een minuut of acht heeft het niet geduurd, in de boomstammen plaatsnemen. Wat een fijn systeem. We hebben daarna ook nog twee keer fast passes voor de big thunder mountain rail road gehaald en voor een 3D startrack ride. De space mountain konden we pas ' s avonds laat in en na twee achtbanen die deels in het donker waren die Diek niet echt leuk vond is een achtbaan alleen maar in het donker niet zo'n goed idee. We zien de parade toevallig langskomen als we main street over steken. Het stond er vol met mensen toen we vroegen wat er was werd verteld dat over vijf minuten de parade langskwam. Nou dan wachten we natuurlijk even. De parade was wel erg gaaf. Daarna de theekopjes en dit vinden de kinderen geweldig. Vooral omdat Erik ook nog eens heel hard hun eigen kopje laat draaien. Blijkbaar is hun evenwichtsorgaan een stuk beter dan dat van Renée die aan de kant blijft na een ervaring in in Disney Parijs met de theekopjes die twee zieke uurtjes op een bankje opleverde.

We eten bij een restaurant dat crêpes heeft. Ze maken gevulde, maar we vragen of we ook een kale met suiker kunnen krijgen. Dat is prima en dus eten de kids pannenkoeken. Dat gaat er beter in dan de frites tussen de middag die ze snel lieten staan in ruil voor een boterham met vruchtenhagel. Wat hebben we toch rare kinderen qua eten.

We blijven tot tegen negen uur in het park, gaan nog een keer in de theekopjes, safariboot en big thunder achtbaan en zoeken dan onze weg tussen de op het vuurwerk wachtende mensen door naar de uitgang. Als we na het vuurwerk gaan staan we straks tijden te wachten op en shuttlebus. Tien minuten voor het vuurwerk begint zijn we weer op de camping. Met een schaaltje ijs installeren we ons voor het vuurwerk, wat wederom spectaculair is.

Jan en Grietje hebben een heerlijk dagje niets gehad en wat aangelummeld en in de zon gezeten en en passant hebben ze de camper ook maar alvast wat schoon gemaakt.

Dag 28; 31 juli 2014 Los Angeles

Erik en Renée beginnen de dag met hardlopen en onderweg halen ze de huurauto op bij Alamo. Eenmaal terug doen we lekker rustig aan en gaan dan richting Santa Fe Springs. Hier staat het bedrijf van Glenn, Renée's ex vriendje en we hebben afgesproken om vanmorgen langs te komen. Hij laat ons zijn productiebedrijf in producten voor jet ski's zien en we kletsen bij. Vijftien jaar geleden hebben Erik en ik Glenn voor het laatst gezien. Erg leuk om hem nu weer te zien. De kinderen vinden het maar heel raar dat mama voor papa ook een vriendje had en de hele dag krijg ik vragen over wie vind je liever dan? Nou papa natuurlijk.

Dan rijden we naar Newport voor een dagje strand. Onderweg halen we bij de Subway lunch op. We hebben de stoelen weer bij ons voor pa en ma en terwijl Erik een plekje voor de auto zoekt installeren wij ons op het strand. Nog voor ik ze in heb kunnen smeren liggen de kinderen al in de zee en het zand. Lekker dan, eenmaal ingesmeerd doen ze ook niet veel anders. Zee in zee uit, kasteel en zwembad bouwen met water transport kanaal, schelpjes zoeken en weer de zee in. De handdoeken blijven de hele middag ongebruikt liggen. Genieten hoor zo'n middag niks doen. Het parkeren van de auto kostte dit keer geen moeite, maar het vinden van parkeergeld wel. Alle quarters lagen nog in de camper en je had 25 cent nodig voor de parkeerautomaten. De wisselmachines waren buiten gebruike en de winkels wilden niet wisselen. Uiteindelijk wilde een winkel waar Erik water kocht wel wisselen. En dus kon de auto tot vijf uur blijven staan.

Terug op de camping moeten we dan eindelijk aan het inpakken geloven. Tussendoor komt de pizza boy langs met ons eten. En Erik gaat nog zwemmen met de kids. Kn het zwembad treft hij een Fries gezin dat hier nog twee weken blijft. Zijn hebben belang bij ons spullen en dus komen ze fiets, BBQ, brandhout en keukenspullen en eten halen. Zijn we daar ook weer van af.
En dan is het weer klaar zitten voor ons wederkerend avond spektakel; het vuurwerk. Diek is zwaar teleurgesteld dat het hartje vanavond niet in het programma zit. Voor de rest is het wederom spectaculair. En dan naar bed voor ons laatste nachtje in de camper. Morgenochtend de auto nog terug brengen naar Alamo en dan de camper naar Cruise America.