Highway 1 van Monterey naar LA - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van Renée Pol - WaarBenJij.nu Highway 1 van Monterey naar LA - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van Renée Pol - WaarBenJij.nu

Highway 1 van Monterey naar LA

Blijf op de hoogte en volg Renée Pol

28 Juli 2014 | Verenigde Staten, Pismo Beach

Dag 25; 28 juli 2014 Monterey - Avila Beach

We hebben vandaag een hele mooie route de Highway 1 die helemaal langs de kust gaat en door veel natuurgebied leidt. We rijden langs Moss Landing waar we gisteren de walvissen gespot hebben naar Monterey. In Monterey zaten vroeger allemaal ansjovis fabrieken en in deze oude fabrieken met bruggetjes over de weg heen zijn nu galerieën en leuke winkeltjes gevestigd. Voor de kust bij Monterey zien we vele zeehonden liggen. We rijden langs het aquarium en rijden dan het kustgedeelte van de 17 mile drive. We komen langs een zeerobben kolonie en op de golfbaan liggen drie mannetjes blacktail herten. Dan verder langs de kust. Onderweg zien we regelmatig walvissen zwemmen. Soms wat dichter bij soms wat verder van de kust. We stoppen regelmatig om de mooie vergezichten te bekijken.

Bij restaurant Nephentines stoppen we voor de lunch. Met de camper de parkeerplaats op is niet echt een optie en het uiteindelijke restaurant is wel erg veel trappen op en dus wordt het Café Kevagh wat er onder en dus minder trappen op ligt, maar ook een mooi uitzicht op zee heeft.
Als ik naar biven loop om frites voor de kinderen te halen bij Nephentine is er commotie, er is een Californische Condor neergestreken in de boom bij het terras. Snel Erik geroepen die foto's heeft gemaakt. Ook zit er een kolibrie die de bloemen op het terras bij langs vliegt. Als we weer
Op ons eigen terras zijn slaat de condor zijn vleugels uit en vliegt weg. Vanaf ons terras hebben we gelukkig ook een mooi zicht op de enorme roofvogel.

We rijden verder langs de kust met vele stops tot we bij Piedres Blancas komen. hier ligt een zee olifanten kolonie. Er liggen in deze tijd van het jaar alleen jonge mannetjes, ze rest is naar zee. Maar deze mannetjes zijn nog steeds indrukwekkend. Er zitten een paar vervelende ruziemakers tussen die regelmatig in een bijtpartij verzeild raken. En een kabaal dat ze er bij maken en dan keert ook weer de rust terug en kruipt men weer dicht tegen elkaar aan. Sommige dieren proberen met hun logge lijven naar zee of er uit te komen. Na vier hupjes moeten ze even rusten en doen dan weer vier hupjes. We zijn nu dicht bij Avila Beach. De kinderen zijn in slaap gevallen dus als we op de camping komen, laten we ze lekker liggen terwijl wij de boel opruimen en ons klaarmaken om uit eten te gaan. We besluiten naar The Custom House te gaan, een restaurant met uitzicht op zee en de twee pieren. Het eten is er heerlijk, veel vis.

Als we terug zijn op de camping is het zwembad nog een kwartier open en dus gaan Gilles en Frédérique het zwembad nog even in. Wel leuk zo 's avonds zwemmen in een verlicht zwembad.

Dag 26; 29 juli 2014 Avila Beach - Los Angeles

We rijden om half negen weg voor toch weer een flinke rit. We rijden eerst door allemaal fruitgebieden en overal is men aan het oogsten. En dan komen we weer langs Highway 1 we rijden veel langs de kust. Het blijft mooi al is het veel meer snelweg hier. Als we dichter bij LA komen stoppen we bij Camarillo Premium Outlets. Nu vinden we bij Adidas voor de kinderen ook gympies en dus zijn we op dat punt helemaal klaar. Vol trots showen ze hun nieuwe schoenen, die natuurlijk direct aan moeten, aan oma die in de camper is gebleven. We rijden langs de Taco Bell voor lunch en de Starbucks voor koffie. Taco Bell stond de hele vakantie al op de to do lijst. Die kan er ook af. Dan nog even naar de supermarkt en weer op weg.

Als we weer bij de kust rijden zijn er overal stranden met life guards. We besluiten te stoppen. De camper parkeren we tegen betaling van 12 dollar en nemen de stoelen mee naar het strand dat direct aan de parkeerplaats ligt. De zee is ruig en het wordt eb. De life guard komt ook een keer waarschuwen dat Diek viel en een stukje meegesleurd werd, terwijl Erik met zijn rug naar haar toe een zandkasteel stond te bouwen. Ze had het hem zelf ook al verteld dus even extra oppassen. We blijven een kleine twee uur genieten van zon en zee en rijden dan door naar Malibu. Hier komen we in de file vanwege een ongeluk en daarna staan we in de avondspits. Alle snelwegen staan vast en we zijn dik twee uur bezig om van de ene naar de andere kant van LA te komen.

Tegen half zeven zijn we bij onze campsite, het Anaheim RV Resort. Er staat geen hek omheen, maar we hebben een prima plekje in het midden van het terrein. Na het eten gaan de kinderen en Erik nog even zwemmen als om 21.25 uur het Disneyland vuurwerk begint. Het is niet een beetje vuurwerk, nee het duurt minstens tie minuten en is onwijs spectaculair. Er komen planeten, sterren en zelfs een hartje langs. Wat een spektakel. Na het vuurwerk komen de kinderen en Erik ook weer terug uit het zwembad. Dan snel douchen en naar bed, want morgen is de dag waar Diek de hele vakantie naar uit heeft gekeken. We gaan naar Disneyland.