Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Renée Pol - WaarBenJij.nu Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Renée Pol - WaarBenJij.nu

Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Renée Pol

21 Juli 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Dag 17; 20 juli 2014 Grand Canyon - Las Vegas

Vannacht om vijf uur vergaat Jan van de pijn in zijn nek. Hij heeft al dagen een zere spier die Erik steeds masseert. Maar nu kan hij zijn hoofd amper meer bewegen. Hij gaat met wat paracetamol zittend verder slapen, hopelijk trekt de pijn de komende dagen wat weg.

Als we wakker worden blijkt het alweer wat beter te gaan. We staan in alle rust op en rijden dan richting Vegas. In het plaatsje Williams rijden we een stukje Route 66 en nemen wat foto's. We rijden door een bloedheet kaal en droog woestijnlandschap. We zien meerdere wervelwindjes die zand en stof metershoog de lucht in blazen. Als we bij Lake Mead komen staat er een rij auto's te wachten voor de security check bij de Hoover Dam. Dan maar geen Hoover Dam, we wilden alleen een foto nadat we de Glen Canyon Dam al uitgebreid bekeken hebben. Om half vier rijden we Las Vegas binnen en natuurlijk doen we eerst een rondje over de Strip. De fonteinen van het Bellagio zijn net aan het spuiten. We hebben dit keer een hotel geboekt, het Flamingo Hilton dat precies midden op de Strip ligt. voor 45 dollar per kamer per nacht zijn we amper meer geld kwijt dan de KOS Campground bij Circus Circus die helemaal aan het einde van de Strip ligt. Als we parkeren bij ons hotel, blijken er net een paar bussen vanaf het vliegveld binnen te zijn gekomen en dus staan er zo'n 200 man voor me bij het inchecken. Bijna een uur later later ik de kamersleutels. Terug bij de camper blijkt dat zowel Erik's als mijn sms-jes niet aangekomen zijn. De kinderen willen nu wel heel erg graag naar het zwembad, maar bij onze kamer aangekomen doen de sleutels het niet. Dus weer naar beneden, maar nu in een wat kortere rij. Om half zeven liggen we dan eindelijk in het water. Om zeven uur gaat het zwembad dicht dus de pret is van korte duur.

Na een douche gaan we de Strip op. We besluiten maar even makkelijk te eten en gaan tot groot plezier van de kinderen naar de Mc Donalds. Dan naar de Mirage voor de uitbarsting van de vulkaan. Best spectaculair. Om tien uur zou de Piratenshow zijn bij Treasure Island, maar als we daar aankomen blijkt dat er vanwege een verbouwing geen show is. Gilles is zwaar teleurgesteld en kijkt terug in de hotelkamer de show op Youtube. Als we langs het Mirage teruglopen is de vulkaan show er weer. dit keer staan we helemaal vooraan. Alle lampjes en kermis op de strip zijn weer erg leuk. Tegen twaalf uur gaan we slapen. Zo laat is het nog niet geweest deze vakantie.

Dag 18; 21 juli 2014 Las Vegas

Vandaag lekker uitgeslapen en daarna ontbeten bij Serendepity 3 een heerlijke ontbijttent met koppen thee en koffie van een dikke halve liter, met gratis refill. Na het ontbijt gaan we shoppen bij de Premium Outlets South (hier zijn 200 winkels en bij North 150) schoenen en kleren zijn de voornaamste aanschaf en een nieuwe Ralph Lauren per voor Jan eens zien hoe lang het duurt voor deze wegwaait. Erik slaagt niet met zijn sport en voetbal schoenen. In LA nog maar eens weer kijken. Na een paar uur outlet willen de kinderen heel graag naar de M&M store die we in New York gemist hebben. Vier verdiepingen en op 1 verdiepingen een wand met wel tachtig buizen met allemaal verschillende soorten en kleuren M&M's. Ze krijgen een elektrische waaier, wel zo praktisch bij 42 graden celcius.

We lopen via hotel Paris en het Bellagio waar de fonteinen weer hun show geven, terug naar ons hotel waar Frédérique en ik gaan zwemmenterwijl Erik en Gilles Cesars Palace, het Forum en de Mirage van binnen bekijken. de dierentuin aldaar kost voor hun beide 35 euro en dus komen ook zij naar het zwembad. Als Erik komt ga ik douchen en ga met ma naar het casino. Ik speel aardig quitte, maar Grietje is de eerste dollars zo kwijt. We spelen uiteindelijk verder voor een dollar op de cent machines dat gaat een stuk langzamer en we hebben net zo veel plezier. Om acht uur gaan we met zijn allen eten in het hotel. Als we de kinderen naar bed gebracht hebben, gaan Erik en ik het casino weer in. Ik doe niet erg handig. Ik speel met 1 dollar inzet en als ik 4 rode zevens op een rij heb snap ik niet waarom ik niets win. Tja dan had ik met 2 dolar inzet moeten spelen en dus heb ik mezelf 300 dollar door de neus geboord. Om elf uur houd ik het gokken voor gezien. uiteindelijk 25 dollar verlies. erik speelt tot één uur door maar wint ook niets.

• 23 Juli 2014 - 03:38

Frédy Hoekstra:

Ha Renée,
    Leuk te lezen wat jullie in Las Vegas hebben gedaan. Wij zijn er net aangekomen na een bezoek aan de Hoover Dam. De komende dagen zullen we De Strip ook eens verkennen. De armbandjes van Frédérique zitten soms om mijn arm en soms in de tas vanwege de hitte. In Zion hebben wij gewandeld in de kloof (The Narrows). Gewapend met stokken waadden we door het water. Erg leuk om te doen! Groetjes aan de rest van de familie.